BMW M3 G80, M4 G82 – gambar rasmi bocor awal

BMW M3 G80, M4 G82 – gambar rasmi bocor awal

Melalui gambar spyshot dan teaser rasmi yang dikeluarkan, kita sudah boleh tahu gambaran awal rupa BMW M3 G80 dan M4 G82 yang akan dilancarkan tidak lama lagi. Kini, beberapa gambar rasmi pula telah bocor awal dan didedahkan kepada umum oleh laman Instagram CarsWithoutLimits.

Selain rekaan gril yang menyerupai 4 Series Coupe G22 (dilancarkan pada bulan Jun lalu), kereta prestasi sedan dan coupe ini juga dilihat menggunakan warna unik model masing-masing iaitu Isle of Man Green dan Sao Paulo Yellow.

Seperti biasa, rupa hadapan dua model ini kelihatan serupa, tetapi M4 nampak seperti lebih lebar dan menggunakan rim berwarna hitam. Rekaan rim ini nampak seperti sama, dengan M3 pula menggunakan warna yang lebih cerah.

BMW M3 G80, M4 G82 – gambar rasmi bocor awal

Pada bahagian belakang, kedua-dua model mendapat empat muncung ekzos yang keluar pada diffuser, manakala bukaan udara di penjuru bampar pula kelihatan lebih tinggi dan rapat ke lampu pada M4. Selain logo BMW, tiada lencana pada M3 tetapi M4 mendapat lencana yang diwarnakan hitam.

Turut boleh dilihat adalah kedua-dua model ini menggunakan bumbung warna hitam, yang berkemungkinan adalah unit gentian karbon bagi mengurangkan berat. Bagi enjin, keduanya telah disahkan menggunakan unit enam silinder twin turbo 3.0 liter S58 dengan kuasa 480 PS untuk versi standard dan 510 PS bagi versi Competition. Enjin 510 PS dipadankan bersama transmisi automatik lapan kelajuan sementara enjin 480 PS pula bersama transmisi manual enam kelajuan.

GALERI: Spyshot BMW M3 G80

GALERI: Spyshot BMW M4 G82

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required