Honda Civic gen-11 – gambar paten dalam pula bocor

Honda Civic gen-11 – gambar paten dalam pula bocor

Selepas gambar paten bentuk luaran, kini gambar bahagian dalam untuk Honda Civic generasi ke-11 pula tersebar dalam internet. Gambar daripada IP Australia (1,2) yang ditemui oleh forum Civic11 (1,2) ini memberikan kita idea apa pembaharuan yang dilakukan oleh Honda pada bahagian papan pemuka serta stereng..

Walaupun ini adalah papan pemuka model pemanduan sebelah kiri, kita boleh menjangka ia cuma akan diterbalikkan untuk kenderaan pemanduan sebelah kanan. Rekaan baru yang digunakan sangat berbeza dan skrin sistem infotainmen kini dilihat diasingkan daripada pengawal pendingin hawa dan terletak di atas sekali.

Di antara keduanya terdapat corong pendingin hawa yang nipis, dan ia diletakkan dalam satu garis lurus yang bersambung sehingga kepada corong pendingin hawa di bucu. Perubahan lain yang boleh diperhatikan adalah butang pemula enjin kini terletak berhampiran konsol tengah dan bentuk perumah panel instrumen yang lebih ringkas.

Bentuk roda stereng juga diubah sepenuhnya dan kini lebih mirip seperti City terbaru, dengan bentuk heksagon di tengah dan mempunyai empat cabang. Butang yang berada pada stereng ini nampak seperti sama sahaja dengan yang digunakan pada City, tetapi di bahagian kiri terdapat satu butang skrol yang masih tidak diketahui fungsinya.

Jadi, apa pendapat anda dengan rekaan papan pemuka dan stereng Civic baru ini? Adakah bagus ia dijadikan lebih kemas seperti ini atau terlalu ringkas? Sama-sama kita tunggu rupa sebenarnya apabila ia muncul secara rasmi, yang dikatakan mungkin berlaku hujung tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required