Awal tahun ini, Hoonigan telah mengumumkan siri video Gymkhana terbaharu mereka iaitu Gymkhana 11 tidak lagi akan menggunakan jentera Ford, dan mereka akan kembali menggunakan Subaru WRX STI seperti video pertamanya pada tahun 2008. Namun seperti yang diberitahu, untuk video baharu ini ia tidak menampilkan Ken Block sebagai pemandu, dan buat pertama kali Gymkhana akan diterajui oleh bintang Nitro Circus, X-Games dan Juara empat kali Rally America, Travis Pastrana.

Seperti jentera-jentera ralinya yang lain, Subaru WRX STI yang akan dipandunya dalam video Gymkhana 11 ini dihasilkan oleh pasukan yang mengendalikan Subaru Rally Team America iaitu Vermont SportsCar. Projek ini disokong sepenuhnya oleh Subaru of America, dan Pastrana masih dinamakan sebagai mewakili Subaru Motorsport USA.

Menurut Subaru, selain dari membawa semula nama jenama tersebut seperti dua siri pertama dalam video berkenaan, Pastrana bakal membawa konsep baharu pada video kali ini dan ia akan menyajikan aksi yang tidak pernah dibuat oleh jentera-jentera Gymkhana sebelum ini.

Jentera baharu berkenaan diasaskan dari model produksi Subaru WRX STI yang diubahsuai dengan badan gentian karbon sepenuhnya, kit aero agresif menampilkan badan lebih lebar bersama spoiler gergasi di belakang, suspensi dengan strok yang panjang seperti kereta rali dan ruang dalaman spesfikasi perlumbaan.

Enjin boxer empat silinder turbo pada WRX STI ini juga telah dibina semula dan menampilkan muncung ekzos yang keluar terus dari penutup ruang enjin, namun spesifikasi serta angka kuasanya masih belum diumumkan.

“STI ini sukar untuk dipercayai. Kami tak pernah dapat peluang untuk melakukannya sebelum ini, iaitu untuk membina sebuah kereta tanpa sebarangan kekangan. Enjin, suspensi, aero-segalanya tidak terhad, kertas kosong. Ia laju gila, mudah untuk dikendali dan boleh menggelangsar dan ia adalah ujian keluar dari kotak yang sempurna. Gymkhana adalah cabaran baru untuk saya tetapi saya mahu naikkan tahapnya, dan ini adalah kereta untuk melakukannya,” kata Travis Pastrana.

“Ketika kami bawa Subaru kembali ke Gymkhana, kami tahu kami perlu membina sesuatu yang hebat. Travis sentiasa mahu melakukan yang terhebat, jadi kami tahu dari awal kami tak akan lakukannya dengan kereta rali atau rallycross. Ini adalah peluang untuk kami menunjukkan apa yang boleh dibuat dengan STI, dan hasilnya akan ditunjukkan sendiri,” kata pengurus sukan bermotor Subaru of America, Willian Stokes.

Tiada tarikh sebenar yang diumumkan bila video sebenar Gymkhana 11 ini akan disiarkan, namun menurut pengumuman sebelum ini ia akan disiapkan dalam tahun ini juga.