Infiniti QX55 2022 diperkenalkan pada 17 November

Infiniti QX55 2022 diperkenalkan pada 17 November

Sepatutnya ia diperkenalkan pada 11 November lalu, namun Infiniti telah menunda perancangannya itu dengan memilih tarikh baharu untuk mendedahkan QX55 baharu ke peringkat global iaitu pada 17 November ini. QX55 bakal kembali ke segmen crossover coupe mewah, yang sebelum ini diwakili oleh QX70 (atau sebelum ini dikenali sebagai FX).

Ini menandakan, ia bakal memberi saingan sengit bagi model SUV yang memiliki garisan bumbung meleret seperti Mercedes-Benz GLC Coupe serta BMW X4. Teaser terkini Infiniti tidak menunjukkan apa-apa yang baharu, apa yang boleh dilihat hanyalah hujung belakang model ini sahaja, termasuk spoiler bumbung dan tailgate yang turut ditempatkan lip di atasnya. Tailgate ini mengingatkan kita pada model konsep Q80 Inspiration, sementara kemasan tingkap krom pula tidak jelas kelihatan kerana kekurangan pencahayaan pada bahagian tersebut.

QX55 dijangkan berkongsi platform yang sama dengan Renault-Nissan D serta QX50 generasi kedua. Pilihan penjana kuasanya kemungkinan besar termasuklah KR20DDET, iaitu enjin Nissan 2.0 liter VC-Turbo (pemampatan boleh ubah, pengecas turbo) petrol dengan hamburan kuasa 272 PS dan tork 390 Nm, dipadankan bersama CVT sama ada pacuan roda-hadapan atau pun semua-roda.

Sebelum ini, Infiniti pernah mengesahkan QX55 ini hanya akan memasuki bilik pameran Amerika Utara pada musim bunga tahun 2021, dan akan dijual sebagai model tahunan 2022. QX55 ini juga merupakan produk baharu dalam barisan jenama Infiniti untuk beberapa tahun akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required