SPYSHOT: Honda Civic Hatchback 2022 sedang diuji

SPYSHOT: Honda Civic Hatchback 2022 sedang diuji

Honda Civic generasi ke-11 yang terbaru kini semakin hampir untuk produksi. Honda sudah mendedahkan prototaipnya sebelum ini, dalam bentuk sedan bagi model berkenaan. Sekarang, muncul pula spyshot yang telah merakamkan Civic terbaru itu dalam bentuk hatchback yang sedang diuji di Jerman.

Seperti yang boleh dijangkakan, model lima-pintu ini tampil sama dengan versi prototaip, dengan bahagian depan yang rendah dan lebar tanpa palang krom “Solid Wing Face” yang ada pada model sebelum ini. Garis hujung bonetnya kini berasingan daripada wajah depan, dengan tiang A dialihkan lebih ke belakang untuk memperbaiki penglihatan, dan cermin sisi kini diletakkan di bahagian pintu.

Di belakang paling banyak perbezaan yang ditampilkan antara model sedan dan hatchback. Garis bumbung yang sama masih dikekalkan, tetapi bahagian ruang barangan dijadikan lebih pendek serta lampu belakang ditinggikan sedikit agar selari dengan cermin utama di belakang. Tailgate nampak besar, hadir sekali dengan pengilap.

SPYSHOT: Honda Civic Hatchback 2022 sedang diuji

Jika ada yang terlepas, reka bentuk Civic hatchback ini sudah pernah dilihat pada imej paten yang muncul September tahun lalu. Ia akan mirip kepada versi sedan kali ini, dengan rekaan pintu belakang yang sama walaupun bentuk belakang berbeza antara keduanya. Kereta ini juga menerima rekaan lampu belakang dengan kelebaran penuh.

Dengan Civic bari ini, Honda mendakwa ia akan lebih selamat, pembuatan lebih halus, begitu juga dengan pengendalian dan keselesaan yang lebih baik. Tiada perincian tentang sistem janaan yang didedahkan setakat ini, namun Honda menjanjikan unit yang lebih berkuasa dan jimat minyak, mungkin juga melibatkan varian hibrid yang tidak ditawarkan dalam generasi sebelum ini. Unit 1.5 liter VTEC Turbo juga mungkin akan dikekalkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required