SPYSHOT: SUV MG HS dikesan di Juru, Pulau Pinang

SPYSHOT: SUV MG HS dikesan di Juru, Pulau Pinang

MG HS telah pun dikesan sedang diuji di Juru Autocity, Perai, Pulau Pinang oleh pembaca paultan.org, Faiz SMJ. Adakah ia memberikan petanda bahawa SUV segmen-C ini bakal memasuki pasaran kita tidak lama lagi?

Di beberapa pasaran yang telah pun menerima kemasukan MG HS ini, termasuk Australia, SUV ini dilengkapi dengan enjin 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder petrol yang mampu menghamburkan kuasa hingga 160 hp dan tork 250 Nm, serta dipadankan dengan transmisi automatik dwi-klac tujuh-kelajuan. Ia mampu memberikan persaingan buat SUV yang sama segmen dengannya di pasaran Malaysia termasiuk Volkswagen Tiguan dan Proton X70.

Dengan ciri kelengkapan tersebut, membuatkan MG HS lebih padu berbanding kuasa yang dihasilkan oleh crossover ZS EV janaan elektrik sepenuhnya, dengan hamburan 150 PS tetapi memiliki lebih tork iaitu 350 Nm hasil pacuan motor elektrik, yang menjanakan bateri lithium-ion 44.5 kWh yang menawarkan sehingga 335 km bagi pemanduan.

SPYSHOT: SUV MG HS dikesan di Juru, Pulau Pinang

Setakat ini, hanya ciri luaran yang kita nampak, tetapi kalau mengikut laman web MG Australia, model ini dilengkapi dengan Android Auto dan Apple CarPlay, yang boleh diakses menerusi skrin infotainmen warna sepenuhnya bersaiz 10.1-inci. Selain itu, ia turut dilengkapi dengan port bagi USB, dan juga sistem enam-pembesar suara.

Versi pasaran Australia juga menerima kelengkapan MG Pilot, yang merangkumi AEB, kawalan kelajuan adaptif, bantuan menukar lorong, pengesan titik buta, amaran ketibaan lorong, bantuan kelajuan pintar, dan bantuan kesesakan trafik, menurut laman web jenama berkenaan. Turut diberikan ialah pencahayaan dalaman boleh dikonfigurasi dan juga bumbung suria panoramik penuh.

Untuk makluman, MG HS di Australia ditawarkan dengan lima varian dan harganya bermula dari AUD29,900 (RM93,455) untuk varian asas, meningkat hingga AUD40,690 (RM127,181) untuk model spesifikasi penuh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required