Ducati Hypermotard 950 RVE tiba di M’sia – RM80,900

Ducati Hypermotard 950 RVE tiba di M’sia – RM80,900

Ditunjukkan awal melalui sebuah model konsep pada tahun 2019, diikuti model produksi pada tahun lepas, kini Hypermotard 950 RVE tiba di Malaysia pada harga RM80,900 tidak termasuk insurans. Ini adalah satu lagi varian bagi Hypermotard 950, yang terletak antara varian asas dan juga Hypermotard SP.

Keistimewaan Hypermotard 950 RVE adalah penampilannya, di mana ia diserikan dengan pelekat buatan khas bercorak seperti grafiti dan mempunyai kemasan hampir seperti airbrush. Kemudiannya, ia dipasang terus dengan quickshifter, sebagai tambahan kepada ciri elektronik lain seperti Bosch Cornering ABS dengan fungsi Slide by Brake, Ducati Traction Control Evo (DTC EVO) dan Ducati Wheelie Control (DWC) EVO.

Bahagian mekanikal lain masih lagi sama seperti Hypermotard biasa, termasuklah enjin, iaitu unit Testastretta v-twin 937 cc yang berkuasa 114 hp pada 9,000 rpm dan 98 Nm tork pada 7,250 rpm. Fork hadapan menggunakan unit daripada Marzocchi yang boleh dilaras sepenuhnya manakala di belakang menggunakan monoshock Sachs yang juga boleh dilaras.

Kelengkapan lain Hypermotard 950 RVE adalah termasuk brek cakera berkembar 320 mm bersama angkup Brembo empat piston di hadapan, panel instrumen TFT, berat 200 kg, tangki bahan api 14.5 liter, pilihan mod tunggangan, serta transmisi enam kelajuan dengan klac jenis slipper.

Selepas Hypermotard 950 RVE, kita juga boleh menjangka ketibaan Multistrada V4 ke pasaran Malaysia kerana Ducati Malaysia sudah mula mengadakan promosi untuknya. Walaubagaimanapun, harga untuk model ini masih belum disiarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required