Mitsubishi Outlander 2021 ditunjuk dalam teaser – pelancaran rasmi SUV generasi keempat pada 16 Feb

Mitsubishi Outlander 2021 ditunjuk dalam teaser – pelancaran rasmi SUV generasi keempat pada 16 Feb

Mitsubishi Motors telah mengeluarkan video teaser baru untuk Outlander generasi keempat, yang diberitahu akan membuat penampilan global 16 Februari ini. Ini sebagai susulan kepada satu lagi teaser yang pernah dikeluarkan Disember lalu serta gambar yang bocor dalam internet baru-baru ini.

Dalam video teaser terbaru ini, kita boleh melihat Outlander baru melalui ujian serta pelarasan di atas pelbagai jenis jalan. “Kami ambil semua yang perkara yang kami tahu tentang pemanduan atas jalan biasa dan offroad daripada pengalaman dalam dunia rali dan memasukkan teknologi Super All-Wheel Control (S-AWC) terkini kepada platform yang baru dibangunkan ini,” kata ketua jurutera projek Outlander baru, Kentaro Honda.

“Kami juga telah membangunkan pemilih mod pemanduan baru untuk menyediakan pemanduan yang meyakinkan pada sepanjang masa dan pada apa sahaja jenis keadaan cuaca. Kami berharap ramai pelanggan akan mendapat pengalaman pemanduan yang baik dengan prestasi pemanduan Outlander serba baru yang dipertingkat ini,” tambah beliau.

Mitsubishi Outlander 2021 ditunjuk dalam teaser – pelancaran rasmi SUV generasi keempat pada 16 Feb

Berdasarkan apa yang ditunjuk, SUV ini nampak selesa meredah lumpur serta salji, dan turut mempunyai kemampuan untuk meredah air yang dalam. Slogan “diuji untuk menjadi tegap” juga nampak padan dengan kepakaran serta pengalaman Mitsubishi dalam Rali Dakar.

Menurut Mitsubishi, Outlander baru ini dibangunkan untuk mengikuti konsep “I-Fu-Do-Do”, yang bermaksud asli dan mewah. Mereka juga memberitahu model ini telah “direka semula dan digambarkan semula dalam segenap cara,” dan “lebih besar berbanding generasi sebelumnya.”

Tiada perincian teknikal setakat ini tetapi Outlander dijangka akan terus ditawarkan dengan pilihan enjin petrol dan plug-in hybrid. Kereta yang ditunjuk awal ini menggunakan penggerak PHEV yang dipertingkat, dengan gabungan enjin 2.4 liter, motor elektrik pada setiap gandar dan bateri 20 kWh.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required