Land Rover Defender Works V8 Trophy 2021 buat penampilan – bermula RM1.09 juta, 25-unit, V8 5.0L

Land Rover Defender Works V8 Trophy 2021 buat penampilan – bermula RM1.09 juta, 25-unit, V8 5.0L

Land Rover Defender generasi baharu sudahpun lebih setahun diperkenalkan dalam pasaran. Namun, dengan ‘cult status’ yang ada pada model generasi terdahulu, ia masih lagi diproduksi dalam versi edisi terhad oleh divisi Land Rover Classics, dan ini yang terbaharu – Land Rover Defender Works V8 Trophy 2021.

Model isitimewa ini hanya dibuat sebanyak 25-unit dalam bentuk badan jarak roda pendek Defender 90 dan wagon Defender 110. Kesemua pembeli Defender Works Trophy ini turut menerima jemputan khas untuk menyertai pertandingan ekspedisi tiga hari pusat latihan all-terrain, ujian dan pembangunan Land Rover di Eastnor Castle, Herefordshire.

Kesemua 25-unit model edisi terhad ini dibina berasaskan Defender Works V8 2012-2016, diberikan rupa seakan Land Rover ikonik Camel Trophy era 80’an hingga 90’an dahulu dengan warna Eastnor Yellow, serlahan Narvik Black pada ruang roda, bonet dan pintu tailgate belakang, serta rim 16-inci juga berwarna kuning.

Land Rover Defender Works V8 Trophy 2021 buat penampilan – bermula RM1.09 juta, 25-unit, V8 5.0L

Ia dijana dengan enjin petrol 5.0 liter berkuasa 405 PS pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 515 Nm, digandingkan dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan ZF. Walaupun ia digandingkan dengan kotak gear moden dengan tuil penukar gear pistol, sistem pacuan empat roda Defender Works Trophy ini masih hadir dengan sistem hardcore menampilkan kotak penghantaran dua-kelajuan serta differential tugas berat pada gandar hadapan dan belakang.

Perincian lain untuk Defender Works Trophy ini termasuk lampu hadapan LED, gril hadapan Heritage, lencana dan grafik yang unik untuk setiap peserta dalam ekspedisi, winch hadapan, rollcage ekspedisi luar badan pelbagai poin, rak bumbung, pelindung bawah badan, bar-A, unit pengambil udara yang ditinggikan untuk meredah sungai, lampu-lampu tambahan LED dan juga tayar jenis mud-terrain.

Pada bahagian dalaman, model istimewa ini terus datang dengan tempat duduk bucket Recaro yang dibalut kulit Windsor, bersama serlahan jahitan kuning. Walaupun nampak lasak, ia turut disulam dengan berberapa ciri mewah seperti jam istimewa Land Rover Trophy dari Elliot Brown, dan juga sistem Classic Infotainmen yang bersepadu dengan navigasi GPS serta hubungan peranti pintar mudah alih.

Kesemua pembeli Land Rover Defender Works Trophy 2021 ini akan menerima kereta mereka pada pertandingan ekspedisi yang dinyatakan tadi, berlangsung pada lewat tahun ini. Mereka turut akan diberikan tunjuk ajar terus pada ekspedisi tersebut. Di UK, Land Rover Defender Works Trophy 2021 akan dijual pada harga bermula £195,000 (RM1.09 juta) untuk versi D90.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required