Teaser Perodua Ativa D55L tunjuk perincian baru

Sehingga pelancaran rasminya minggu depan, kita boleh jangkakan akan ada lebih banyak perincian yang akan muncul sedikit demi sedikit berkaitan SUV Perodua Ativa D55L. Terbaru ialah tanggapan awal dari sesi pandu uji yang dijalankan di litar ujian Perodua, di Rawang semalam, yang memberikan kita petunjuk awal kepada prestasi SUV berkenaan.

Dan hari ini pula, satu iklan teaser baru telah ditunjukkan di laman FB Perodua. Walaupun SUV berkenaan masih lagi ditutup kain, tetapi ada beberapa perkara baru yang boleh diperhatikan. Antaranya ialah rekaan gril, yang kelihatan bersambung dengan bahagian lampu utama. Ini sekali gus membezakannya daripada rekaan Rocky. Sama seperti Aruz, Ativa akan mempunyai gril palang berkembar yang diletakkan lebih tinggi, bersambung dengan lampu utama dengan rekaan yang sama. Ada juga seperti skid plate krom kelihatan, serta lampu kabus bulat padanya.

Kit juga sudah tahu Ativa akan menggunakan rim 17-inci yang sedikit berbeza serta rekaan bampar belakang yang unik, menempatkan sudut bentuk L bagi reflektor. Bahagian dalaman mungkin tidak akan melibatkan terlalu banyak perbezaan. SUV ini akan menempatkan papan pemuka yang sama, dengan kelengkapan seperti skrin sentuh infotainmen, panel instrumen digital tujuh-inci dan perincian merah bagi varian tertinggi.

<em>Teaser</em> Perodua Ativa D55L tunjuk perincian baru

Ativa bagaimanapun akan mempunyai akan menggunakan kawalan pendingin hawa dengan memori yang berbeza, serta tetapan suspensi yang lebih keras berbanding Rocky. Semua model akan menggunakan enjin 1KR-VET 1.0 liter turbo tiga-silinder yang menghasilkan 98 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm tork dari 2,400 rpm hingga 4,000 rpm.

Banyak juga perkara yang anda perlu tahu tentang Ativa, yang setakat ini sudah kami perincikan secara berasingan untuk memudahkan pembaca. Misalnya, tentang perincian enjin yang digunakan, begitu juga dengan platform DNGA yang pertama kali digunakan oleh kenderaan Perodua. Tidak lupa, penyalur kuasanya, sistem transmisi D-CVT dan perbezaannya dengan CVT biasa yang lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required