BMW S1000RR 2021 dipertingkat dengan DDC, Riding Mode Pro – Standard RM122k, M Package RM139k

BMW S1000RR 2021 dipertingkat dengan DDC, Riding Mode Pro – Standard RM122k, M Package RM139k

Selain BMW R18 Classic, BMW Motorrad Malaysia juga hari ini telah melancarkan S1000RR tahun 2021 yang dipertingkat pada beberapa bahagian. Dua versi masih dijual iaitu Standard pada harga RM121,500 dan M Package pada harga RM138,500.

Peningkatan utama pada model Standard tahun ini adalah tambahan mod tunggangan Pro kepada empat mod sedia ada iaitu Rain, Road, Dynamic dan Race, serta Dynamic Damping Control. Kelengkapan lain seperti Dynamic Traction Control (DTC), Hill Start Control (HSC), Shift Assist Pro, panel paparan TFT 6.5 inci, serta semua lampu jenis LED masih dikekalkan.

Model yang dilengkapi terus dengan M Package juga diberikan peningkatan sama (DDC dan mod Pro) seperti model asas, tetapi ia mempunyai kelebihan rim gentian karbon M, tempat duduk sport serta bateri serba ringan. Aksesori M yang lain seperti peletak kaki, tuil tangan, penghadang angin bubble, Datalogger, Laptrigger, kit kalibrasi, dan beg semuanya masih dijual secara berasingan.

Ciri lain pada motosikal ini masih sama seperti model standard yang dilancarkan pada tahun lepas, dan model M Package yang dilancarkan pada tahun 2019, bermula dengan enjin empat silinder selari 999 cc ShiftCam berkuasa 207 hp pada 13,500 rpm dan 113 Nm tork pada 11,000 rpm yang digabungkan bersama transmisi enam kelajuan.

Kelengkapan lain pada model ini adalah kerangka Flex Frame, penutup tempat duduk belakang, fork USD 45 mm dengan pelarasan preload spring, lantunan serta mampatan, monoshock dengan pelarasan sama, brek cakera berkembar 320 mm dengan angkup empat piston di hadapan, cakera tunggal 220 mm dan angkup satu piston di belakang, serta berat basah 197 kg (versi M Package mempunyai berat 193.5 kg).

GALERI: BMW S1000RR 2021 (Standard)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required