Toyota Yaris menangi Kereta Tahunan Eropah 2021

Toyota Yaris menangi Kereta Tahunan Eropah 2021

Toyota Yaris telah dinobatkan sebagai Kereta Tahunan Eropah 2021, dengan menewaskan pencabar terdekatnya iaitu Fiat 500 baharu dan Cupra Formentor. Yaris baharu yang diperkenalkan pada akhir 2019 ini telah menerima 266 mata dan 14 undian secara individual bagi membolehkannya menerima pengiktirafan ini.

Manakala Fiat pula menduduki tangga kedua dengan 240 mata dan sembilan pertama undian, dan Cupra di tangga ketiga dengan 239 mata.

Finalis lain termasuk Skoda Octavia dengan 199 mata, Land Rover Defender (164 mata) dan Citroen C4 (143 mata). Penjurian dibarisi oleh 59 juri daripada 22 negara di pelusuk benua berkenaan.

Acara penganugerahan ini berlangsung di ECO Palexpo, lokasi biasa bagi Geneva International Motor Show yang dibatalkan penganjurannya pada tahun ini. Pada tahun lalu, penganjurannya juga dibatalkan namun acara COTY dipertontonkan secara dalam talian. Untuk tahun ini, Yaris mengambil posisi pemenang terdahulu, Peugeot 208 yang memenangi anugerah yang sama tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required