Honda Civic Sedan versi produksi 2022 terdedah – rekaan generasi ke-11 nampak sama seperti prototaip

Ini besar kemungkinan adalah versi produksi untuk Honda Civic 2022, iaitu versi sedan bagi generasi ke-11. Gambar yang disiarkan oleh Civic11Forum ini menunjukkan satu contoh berwarna putih, yang menggunakan lencana pasaran China termasuk “240 Turbo” – diambil daripada tork 240 Nm yang dihasilkan oleh enjin 1.5L VTEC Turbo padanya.

Rasa seperti pernah nampak? Sebenarnya kereta yang anda lihat ini mempunyai persamaan dengan “Honda Civic Prototype” yang didedahkan November tahun lalu. Hampir semua bentuknya adalah sama, kecuali terdapat tambahan lampu kabus hadapan dan bentuk muncung ekzosnya (sedikit tersembunyi).

Civic baru ini bagaimanapun mempunyai sedikit rasa seperti Accord, dan ia juga menggunakan garis tingkap berhampiran c-pillar yang bertingkat – seperti sedan segmen D itu dan juga Civic Proto. Garis bumbung juga menjunam di belakang, dan meneruskan konsep gaya yang dimulakan oleh model FC.


Tiada lagi lampu belakang yang popular dipanggil di negara kita sebagai ketam, dan ia diganti dengan rekaan yang lebih konvensional pada model generasi ke-11 ini. Kedua-dua lampu hadapan dan belakang menggunakan nyalaan LED utama berbentuk L sementara rim pula adalah unit dua tona dengan rekaan seperti bunga.

Gambaran bahagian dalam masih belum kami perolehi, tetapi disebabkan ia mengikuti banyak konsep rekaan model prototaip yang disebutkan tadi, kita juga boleh menjangkakan rekaan bahagian dalam yang sama. Seperti Accord, terdapat skrin terapung pada model prototaip ini, serta corong pendingin hawa yang lebih bergaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required