Hyundai Sonata Bob G Edition tampil di ACE 2021 – dapat pengubahsuaian khas, harga masih sama

Hyundai Sonata Bob G Edition tampil di ACE 2021 – dapat pengubahsuaian khas, harga masih sama

Acara ACE 2021 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Setia Alam (SCCC) kini memasuki hari kedua, dan antara kereta pameran yang menimbulkan tanda tanya adalah Sonata Bob G Edition di kawasan Hyundai. Sama seperti Sonata SE yang didedahkan bulan lepas, model ini juga dijual kepada awam, tanpa sebarang kenaikan harga berbanding model biasa.

Harganya adalah RM189,888, tidak termasuk insurans, termasuk dengan potongan cukai jualan (SST) 50% yang diberikan kerajaan sekarang. Bermakna, aksesori yang dikatakan bernilai RM15,000 pada model edisi khas ini, diberikan kepada anda secara percuma, kerana harganya sama sahaja dengan model standard. Seperti model lain Hyundai, Sonata Bob G Edition ini juga diberikan jaminan lima tahun atau 300,000 km.

Kami sendiri tidak tahu siapa Bob G ini sebenarnya, tetapi nama tersebut diambil daripada pekerja Hyundai Sime Darby Motors (HSDM) yang membuat spesifikasi model ini. Jika dibandingkan dengan satu lagi Sonata keluaran khas, iaitu SE, model Bob G Edition ini menggunakan warna White Cream, dengan jalur kelabu di atas bonet dan but belakang.

Tambahan lain juga sedikit berbeza – spoiler hadapan lebih agresif dengan adanya sirip di tepi dan diwarnakan hitam berkilat. Bampar dan skirting tepi masih lagi sama, sementara rim pula menggunakan saiz 19 inci yang berwarna hitam. Jalur krom keliling tingkap juga ditukar dengan unit yang berwarna hitam.

Bahagian mekanikal tidak berubah, di mana Sonata menggunakan enjin empat silinder NA 2.5 liter Smartstream G2.5 MPI bersama padanan transmisi automatik enam kelajuan untuk menghantar kuasa sehingga 180 PS dan 232 Nm tork kepada roda hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required