Honda Civic Hatchback 2022 dengan kit aksesori Modulo didedahkan di Jepun – rupa lebih garang

Honda Civic Hatchback 2022 dengan kit aksesori Modulo didedahkan di Jepun – rupa lebih garang

Honda Civic generasi ke-11 dalam versi Hatchback bukan sahaja didedahkan untuk peringkat global di Amerika Syarikat, ia juga didedahkan serentak untuk pasaran Jepun. Dan seperti biasa, setiap model baharu yang diperkenalkan di Jepun, barisan aksesori asli dari pengeluar juga akan diperkenalkan sekali – dalam kes Civic, ini dia kit Modulo yang dihasilkan oleh Honda Access.

Kit Modulo ini menampilkan spoiler hadapan yang nampak seiras dengan spoiler hadapan yang dijual oleh Honda Performance Development (HPD) pada pasaran Amerika Syarikat – perbezaan komponen JDM ini adalah ia menerima kemasan warna badan. Ia juga hadir dengan penutup cermin sisi berwarna hitam, serta spoiler pada but belakang yang besar. Untuk melengkapkan gaya luarannya, Modulo turut menawarkan rim aloi MS-038 18-inci.

Pada bahagian dalam pula, aksesori yang boleh dipilih dari Modulo untuk Civic Hatchback baharu ini termasuk scuff plate bernyala pada bendul pintu serta lampu yang memancarkan logo Civic ketika pintu dibuka. Selain dari foto dan berberapa maklumat kecil ini, tiada perincian lain yang didedahkan. Harga untuk aksesori ini hanya akan diumumkan ketika Civic Hatchback berkenaan mula dijual di Jepun pada Ogos nanti.

Honda Civic Hatchback 2022 dengan kit aksesori Modulo didedahkan di Jepun – rupa lebih garang

Pada pasaran Jepun, Honda Civic Hatchback ini dijana oleh enjin 1.5 liter VTEC Turbo yang menghasilkan 180 hp (182 PS) dan tork maksima 240 Nm – naik 6 hp/20 Nm dari model sebelum ini. Ia ditawarkan sama ada dengan kotak gear CVT automatik dan juga manual enam-kelajuan.

Ia turut dilengkapi dengan pelbagai perincian seperti skrin infotainmen sembilan-inci, paparan instrumen digital dengan skrin 10.2-inci, pengecas telefon pintar tanpa wayar Qi, dan juga sistem bunyi Bose dengan 12 pembesar suara.

Untuk keselamatan, Civic Hatchback tampil dengan sistem bantuan pemanduan Honda Sensing yang telah ditingkat taraf menampilkan sistem pemanduan autonomi tahap 2 Traffic Jam Assist (TJA) yang memberikan respon lebih lancar serta semula jadi untuk cruise control adaptif serta bantuan pengekal tengah lorong. Model JDM ini juga datang dengan fungsi Adaptive Driving Beam (ADB) yang akan menghalang silau pada mata pemandu lain.

Honda turut mengesahkan bahawa Civic Hatchback turut akan ditawarkan dalam versi e:HEV Hybrid, serta model prestasi sebenar Civic Type R pada tahun hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required