Sama anda suka ataupun tidak, gril double kidney pada model-model baru BMW sekarang sememangnya mendapat banyak perhatian, terutamanya disebabkan oleh saiznya. Bagi X5 G05 dan X6 G06, ia masih lagi tidak mendapat gril baru ini, tetapi BMW telah mengeluarkan satu edisi khas yang dipasang dengan gril yang juga sama menyerlah.

Edisi ini dipanggil sebagai Black Vermillion, di mana bahagian luarnya menggunakan warna hitam metalik Frozen Black, sementara grilnya pula diwarnakan merah. Mungkin ia nampak sedikit pelik, tetapi sekurang-kurangnya memberikan pandangan berbeza berbanding tiga calit warna M yang banyak dibuat sendiri oleh pemilik BMW pada gril kenderaan mereka sekarang.

Pada model X6, gril ini dijadikan lebih menonjol dengan pencahayaan Iconic Glow. Kelengkapan lain yang diberikan pada dua model edisi khas ini adalah termasuk pakej luaran M Sport, kemasan hitam berkilat Shadow Line, rim M Style 742 22 inci berwarna Orbit Grey serta angkup brek berwarna merah.

Masuk pula ke dalam, model edisi Black Vermillion ini dipasang terus dengan cermin lebih gelap, lapik bumbung Alcantara, logo khas pada konsol tengah, tombol gear Crafted Clarity serta kemasan kayu Fineline Black dengan corak aluminium bersilang. Bahagian lain di dalam juga dibalut dengan kulit Merino Black BMW Individual bersama jalur merah dan karpet dengan kemasan merah di tepi.

Satu lagi model yang lebih besar, iaitu X7 G07 juga diperkenalkan dalam versi khas dipanggil sebagai BMW X7 Edition, tetapi ia tidak mendapat kemasan menyerlah seperti edisi Black Vermillion. Model ini menerima warna luar Frozen Black, kemasan Shadow Line, rim BMW Individual Style 758 22 inci berwarna Orbit Grey serta angkup brek hitam. Turut dipasang adalah cermin gelap, lapik bumbung Alcantara serta tombol gear Crafted Clarity.

GALERI: BMW X7 Edition