Mercedes-Benz Malaysia mula siarkan teaser E-Class facelift W213 – pendaftaran minat kini dibuka

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah mula mengeluarkan teaser untuk E-Class W213 facelift, iaitu model yang didedahkan pertama kali kepada dunia Mac lalu. Maklumat lain seperti tarikh pelancaran masih belum diberitahu, tetapi sekiranya berminat, anda boleh mendaftar di sini.

Model facelift ini boleh dikenali melalui gril baru yang lebih nipis berbanding sebelum ini, dan datang dalam beberapa bentuk berbeza mengikut pakej kemasan luar sama ada Avantgarde Line, Exclusive Line atau AMG Line. Selain itu, lampu hadapan juga adalah lebih kecil dan tajam, dan mempunyai DRL berbentuk L di bahagian atas – seperti CLA dan CLS terbaru.

Pada bahagian belakang, lampu jenis terpisah dua yang mendatar menggantikan unit dengan pencahayaan menegak sebelum ini dan ia sekarang mempunyai pencahayaan berbintik seperti diode. Masuk ke dalam, kita boleh menjangka penggunaan sistem infotainmen Mercedes-Benz User Experience (MBUX), yang boleh dipilih sama ada bersama skrin 10.25 inci atau 12.3 inci.

Perubahan lain dalam kabin mungkin termasuk rekaan roda stereng baru yang bersesuaian dengan kemasan yang dipilih, bersama balutan serta pilihan kelengkapan baru. E-Class baru ini juga datang dengan pelbagai sistem bantuan pemandu, tetapi untuk model yang akan memasuki pasaran Malaysia ini kita perlu menunggu pelancarannya untuk mengetahui apa yang akan ditawarkan.

Selain itu, kita juga masih belum mengetahui sama ada model pasaran Malaysia ini akan menerima enjin M254 baru yang menggantikan unit M264 pada model yang dipasarkan sekarang. Enjin M254 ini adalah unit empat silinder yang mampu menghasilkan kuasa 272 PS (268 hp) dan 400 Nm tork, dan mendapat sokongan sistem hibrid ringkas EQ Boost 48 volt dengan starter-generator bersepadu (ISG) yang memberikan tambahan 20 PS (20 hp) dan 180 Nm tork apabila perlu.

Mercedes-Benz E-Class facelift W213 AMG Line

Mercedes-Benz E-Class facelift W213 Exclusive Line

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required