Geely Binyue Pro facelift 2021 – imej rasmi didedah, akan mula dijual di pasaran China bulan hadapan

Geely Binyue Pro <em>facelift</em> 2021 – imej rasmi didedah, akan mula dijual di pasaran China bulan hadapan

Geely Binyue Pro, versi lebih sporty untuk Binyue pasaran China iaitu kembar kepada Proton X50 di Malaysia telah diperkenalkan tahun lalu. Namun tahun ini, ia diperkenalkan pula dalam versi facelift – imej-imej dan perincian awalannya sudah didedahkan, dan bakal dijual di sana bermula bulan hadapan.

Model kemaskini ini menerima penyegaran kecil pada bahagian luar dan dalam. Untuk muka, Binyue Pro facelift ini tidak lagi mengenakan gril expanding cosmos Geely, tetapi ia tampil lebih berani dengan gril sarang lebah. Bamparnya juga disentuh semula dengan menyerlahkan kemasan berwarna kelabu seakan membentuk huruf ‘X’ di mukanya.

Kluster dan juga rekaan grafik pada lampu hadapan masih lagi nampak sama, tetapi Geely memberikan ‘persembahan selamat datang’ baharu pada lampu berkenaan apabila kunci dibuka. Manakala spoiler bawah bampar kini lebih ringkas dengan dengan hanya satu lapisan, berbanding dua lapisan sebelum ini.

Geely Binyue Pro <em>facelift</em> 2021 – imej rasmi didedah, akan mula dijual di pasaran China bulan hadapan

Model dengan warna kuning yang dipaparkan ini dilihat turut grafik badan istimewa bersama tiga jalur kuning yang diberikan pada spoiler hadapan serta di atas kemasan pintu. Bampar belakang turut diubah dengan mengenakan kemasan diffuser yang nampak lebih agresif bersama serlahan jalur kuning. Manakala untuk spoiler bumbung, ia nampaknya diberikan kemasan yang nampak seakan diperbuat dari gentian karbon.

Bagi model yang datang dengan warna badan putih dan biru metalik, grafik dan jalur serlahan badan masing-masing dalam kemasan merah dan putih. Kesemua versi Binyue Pro facelift ini diberikan bumbung berwarna hitam tidak kira dalam apa jua pilihan warna badan.

Binyue Pro facelift ini diberikan rim 18-inci dengan dua rekaan dalam kemasan digilap manakala pilihan sports kit diberikan rekaan dengan kemasan hitam bersama angkup brek berwarna merah. Rim berkenaan dibalut dengan tayar bersaiz 215/55R18.

Geely Binyue Pro <em>facelift</em> 2021 – imej rasmi didedah, akan mula dijual di pasaran China bulan hadapan

Pada bahagian kabin, rekaan asas dilihat masih lagi sama dengan model sedia ada. Perubahan utama yang dapat dilihat adalah skrin infotainmen lebih besar bersaiz 12.3-inci menggantikan unit 10.25-inci sebelumnya. Paparan instrumen digital untuk pemandu pula masih tidak berubah.

Untuk upholsteri, ia diberikan skema warna dua tona dengan warna asas hitam digandingkan dengan serlahan warna bergantung warna luaran; misalnya untuk kereta berwarna kuning, bahagian kabin akan datang dengan upholsteri hitam-kuning.

Skema warna berkenaan turut diberikan pada balutan kulit pada roda stereng dengan butang pelbagai fungsi. Binyue Pro facelift ini juga menerima tombol gear baharu bersama bumbung panaromik.

Menurut laporan Autohome.cn, panel-panel dalam kabin Binyue Pro facelift ini diberikan kemasan yang nampak seperti logam kusam, dan kini dilengkapi dengan lampu suasana yang boleh dilaras dengan 72-warna. Lampu suasana berkenaan turut akan memberikan mod animasi yang boleh digandingkan dengan pilihan mod pemanduan, kelajuan kereta, irama muzik yang sedang dimainkan dan pelbagai lagi.

Buat masa sekarang spesifikasi Binyue Pro facelift 2021 ini masih belum diumumkan. Model sedia ada yang dijual di China pula menampilkan dua pilihan enjin iaitu 1.4 liter turbo empat silinder berkuasa 141 PS/235 Nm, dan juga unit 1.5 liter turbo tiga-silinder berkuasa 177 hp/255 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required