SPYSHOT: Ford Ranger 2022 dapat muka hadapan seperti Maverick, enjin plug-in hybrid 367 PS, 680 Nm

SPYSHOT: Ford Ranger 2022 dapat muka hadapan seperti Maverick, enjin plug-in hybrid 367 PS, 680 Nm

Selepas 10 tahun diperkenalkan, Ford Ranger T6 akan berhenti dipasarkan tidak lama lagi. Ia kemudiannya akan diganti oleh Ranger baru yang akan membuat penampilan pertama tahun hadapan, dan di sini, kami tunjukkan gambar model tersebut, yang ditemui oleh jurugambar risikan kami.

Seperti yang boleh dilihat, bentuknya diubah secara menyeluruh, dengan bahagian hadapan kini kelihatan seakan sama seperti model Maverick yang diperkenalkan baru-baru ini. Di sebalik pelekat camouflage itu pula kita boleh nampak lampu hadapan LED berbentuk C, dengan lampu DRL dan gril yang besar.

Lampu penunjuk arah yang diletakkan pada cermin sisi juga lebih nipis berbanding sebelum ini, sementara di belakang lampunya kelihatan seperti unit pada Isuzu D-Max baru. Biasa bagi model pikap, kita boleh menjangka penawaran sport bar sebagai pilihan tambahan, termasuk unit yang lebih kemas pada varian Wildtrak.

SPYSHOT: Ford Ranger 2022 dapat muka hadapan seperti Maverick, enjin plug-in hybrid 367 PS, 680 Nm

Ranger baru juga dijangka menerima suntikan kuasa elektrik, dengan CarExpert sebelum ini pernah melaporkan bahawa model plug-in hybrid akan ditawarkan bersama model enjin petrol dan diesel yang lain. Varian ini dijangka menggunakan gabungan enjin petrol empat silinder turbo 2.3 liter bersama motor elektrik, untuk menghasilkan 367 PS dan 680 Nm tork, serta penggunaan bahan api sekitar 3.0 l/100 km.

Turut akan ditawarkan adalah enjin diesel empat silinder 2.0 liter twin turbo seperti sekarang, serta enjin V6 3.0 liter turbo baru. Untuk unit petrol pula, Ranger baru ini berkemungkinan menggunakan unit V6 2.7 liter turbo 314 PS/542 Nm daripada Bronco.

Penawaran semua enjin ini mungkin bergantung kepada pasaran, dengan Asia Tenggara dan Australasia diberikan enjin diesel. Model plug-in hybrid pula mungkin ditawarkan untuk Eropah, dibuat di Afrika Selatan, sementara versi V6 petrol pula dijangka menjadi model khas untuk pasaran Amerika Utara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required