Kawasaki siar teaser model retro baru – Z650RS?

Kawasaki siar teaser model retro baru – Z650RS?

Kawasaki melalui laman media sosial mereka telah menyiarkan satu video teaser yang memberi gambaran ketibaan sebuah model baru. Tiada sebarang nama yang disebut, namun di penghujung video itu ia tertulis “Retro-evolution is coming.”

Daripada situ, kita boleh menjangka model ini menggunakan bentuk ala klasik, apatah lagi dua orang model yang menunggang motosikal di dalam video ini juga menggunakan helmet berkonsep sama manakala cermin sisi pula kelihatan seperti yang biasa digunakan pada model seperti itu.

Dalam pasaran sekarang, model berbentuk klasik yang ditawarkan oleh Kawasaki terdiri daripada Z900RS dan juga siri W seperti W800, W175 dan W250. Jadi, pada jangkaan anda apakah sebenarnya motosikal ini dan berapakah kapasitinya?

Kalau mahu mengatakan ini adalah satu lagi versi Z900RS, ia tidak mungkin kerana pam brek pada motosikal di dalam video ini berbeza berbanding pam brek Z900RS. Untuk mengatakan ia adalah satu lagi siri model W pula, ia seakan bertentangan dengan konsep “retrovolution” yang diketengahkan.

Disebabkan itu, ramai yang menjangkakan ini adalah sebuah model kapasiti pertengahan, berkemungkinan menggunakan asas daripada Z650 sedia ada yang dipacu oleh enjin dua silinder DOHC 649 cc berkuasa 68 PS dan 65.7 Nm tork.

Selain daripada itu, penggunaan model wanita yang berbadan tidak terlalu besar juga memberi bayangan seakan motosikal ini akan lebih mudah didekati pelbagai golongan dan tidak begitu menakutkan. Bersama kita tunggu berita selanjutnya daripada Kawasaki dan mungkinkah ia akan didedahkan sepenuhnya waktu pameran EICMA November nanti?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required