UMW Toyota catat jualan 6k lebih tinggi sehingga Ogos 2021 walau PKP, sasaran tahunan dikaji semula

UMW Toyota catat jualan 6k lebih tinggi sehingga Ogos 2021 walau PKP, sasaran tahunan dikaji semula

UMW Toyota Motor (UMWT) telah menjual sebanyak 2,524 unit kenderaan Toyota dan Lexus pada Ogos 2021, dan angka itu dilihat lebih rendah sebanyak 56% berbanding bulan yang sama pada 2020. Namun demikian, jualan kumulatif bagi lapan bulan pertama untuk 2021 adalah lebih tinggi – 38,085 unit berbanding 31,734 unit dalam tempoh yang sama pada tahun lalu – walau pun industri ditutup selama beberapa bulan.

UMWT mengaitkannya dengan momentum penjualan yang berterusan yang bermula tahun lalu, terutamanya dengan pengecualian cukai jualan (SST) untuk kenderaan penumpang yang berlangsung sehingga 31 Disember 2021. Dengan pengeluaran dan penjualan telah kembali beroperasi, dua kilang UMWT yang terletak di Shah Alam dan Bukit Raja kini berusaha untuk “memenuhi tempahan yang tertunda” yang akan dihantar “dalam tempoh waktu yang wajar”.

Syarikat ini turut berkata, impak dari bulan Jun, Julai dan sebahagiannya dari Ogos juga akan memberikan kesan terhadap keseluruhan jualan tahunan bagi Toyota dan Lexus, dan oleh sebab itu, sasaran 2021 akan dikaju semula. Walau bagaimana pun, UMWT tidak memperjelaskan lebih lanjut mengenainya, tetapi kita tahu ia mensasarkan untuk memintas kedudukan Honda pada tahun ini dan mahukan kedudukan di tangga pertama bagi kenderaan bukan-nasional.

UMW Toyota catat jualan 6k lebih tinggi sehingga Ogos 2021 walau PKP, sasaran tahunan dikaji semula

“Ia tentunya memberikan cabaran buat kita, tetapi kami faham tindakan yang diambil oleh kerajaan itu adalah untuk melawan pandemik Covid-19. Bagi pihak kami, kami memastikan semua tenaga kerja kami telah lengkap divaksinasi jadi kami boleh kembali beroperasi dan meneruskan aktiviti di fasiliti kami di seluruh negara,” ujar presiden UMWT Ravindran.K.

Tambahnya lagi, “Kami juga akan menganjurkan promosi jualan tidak lama lagi, jadi jika anda mahu membeli kenderaan baharu, inilah masanya untuk anda mendaparkan tawaran yang terbaik dan sudah pasti, ia lebih menjimatkan kerana pengecualian cukai jualan yang masih berlangsung hingga hujung tahun ini. Untuk pelanggan setia kami juga tidak akan dilupakan dan kami akan mengumumkan program baharu sebagai tanda penghargaan di atas kesetiaan mereka terhadap jenama ini lebih dari lima dekad.”

Mengenai promosi yang sedang berlangsung, Toyota Yaris kini ditawarkan dengan bayaran bualan serendah RM493 menerusi skim EX Beli, sementara pembeli SUV RAV4 bakal menikmati rebat tunai sehingga RM10,000 menerusi kempen September. Bilik pameran juga kini telah dibuka, dan UMWT sentiasa memastikan semua cawangan jualannya terus mematuhi SOP yang ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required