Toyota Corolla Cross Hybrid untuk Malaysia dalam teaser — SUV hibrid bakal dilancar 14 Oktober?

Toyota Corolla Cross Hybrid untuk Malaysia dalam <em>teaser</em> — SUV hibrid bakal dilancar 14 Oktober?

UMW Toyota Motor meneruskan lagi teaser bagi model hibrid CKD, dengan akhirnya mengesahkan bahawa syarikat itu akan memperkenalkan semula kenderaan petrol-elektrik untuk pasaran tempatan. Khabar angin untuk perkara ini sudah bertiup sejak Februari lalu.

Bagaimanapun, inilah kali pertama Toyota mula memaklumkan tentang pelancaran model terbabit, selepas sebelum ini tidak mendedahkan sangat sedikit perincian sebenar. Apa yang sempat dilakukan hanyalah mendedahkan beberapa imej teaser yang dengan mudah mencadangkan identiti model yang akan dijual di sini itu.

Seperti yang dapat anda lihat, bentuk dari imejnya menunjukkan ia sebuah SUV. Kemudian, melihat kepada rekaan gril besarnya, lampu utama yang agak besar juga dan fender depan serta belakang yang agak ketara sebenarnya dengan jelas menunjukkan bahawa model terbabit ialah Corolla Cross Hybrid. Ini juga tidak mengejutkan, kerana model petrolnya juga akan dipasang CKD tahun ini.

Selain Corolla Cross Hybrid, kita juga boleh menjangkakan Corolla sedan (sudah pernah dilihat kelibat model hibridnya di sini dua tahun lalu) dan varian hibrid untuk Camry juga sebaik saja ia dipasang di sini. Perkembanga ini selari dengan beberapa perincian yang diumumkan dalam Rancangan Malaysia ke-12 hari ini, antara lain yang menyatakan bahawa Cetak Biru Mobiliti Rendah Karbon akan dilaksanakan untuk mempromosi penggunaan kenderaan cekap tenaga, hibrid dan elektrik.

Laman web rasmi Toyota Malaysia juga mengeluarkan teaser “Live Hybrid Film Premiere” dalam masa kurang 17 hari lagi, menyatakan tarikh mengenalannya pada 14 Oktober nanti. Harapnya itu akan menjadi pelancaran rasmi dan bukan lagi teaser. Terus perhatikan ruang ini untuk perincian lanjut nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required