4Design hasilkan acuan coklat bentuk rim BBS!

4Design hasilkan acuan coklat bentuk rim BBS!

Syarikat rekaan kraf dari Jepun, 4Design telah memperkenalkan acuan coklat baharu yang digelar “Hanagata”, membolehkan anda menghasilkan coklat dengan bentuk seperti rim aloi ikonik BBS. Produk baharu berkenaan dihasilkan oleh 4Design bersama BBS Jepun sendiri.

Menurut syarikat tersebut, Hanagata ini dihasilkan bagi menarik perhatian pengguna berkenaan proses acuan, iaitu salah satu elemen yang sangat penting dalam proses pembuatan industri, yang biasanya tidak langsung difikirkan pengguna.

Dengan menghayati proses membuat “rim BBS” coklat berkenaan menggunakan acuan tersebut termasuk proses “pembajaan” (menghasilkan adunan coklat), kemudian menuangnya ke dalam acuan, membolehkan pengguna belajar sambil berseronok menghasilkan sesuatu yang bukan sahaja sedap untuk dimakan, malah cantik untuk dipandang.

Acuan ini dihasilkan dari aluminium yang dimesin, dengan ukuran 75×100 mm kemudian akan menghasilkan “rim coklat” seberat sekitar 40 gram. Set berkenaan turut datang dengan acuan yang akan membentuk “kusyen sofa” coklat menampilkan logo BBS dan elemen jejari rim BBS ditengahnya dengan berat 51 gram.

Menurut 4Design, mereka merancang untuk mengadakan sesi dalam jumlah terhad bagi mereka yang berminat untuk merasai pengalaman membuat coklat berkenaan di Muzium Kesenian Kilang di Bandar Takaoka, wilayah Toyama. Mereka juga sedang meneroka kemungkinan untuk mengadakan sesi yang sama untuk kelab pemilik rim BBS di Jepun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required