Honda BR-V 2022 didedahkan harga untuk Indonesia – 5 varian 1.5L, 6MT/CVT, Honda Sensing; dari RM81k

Honda BR-V 2022 didedahkan harga untuk Indonesia – 5 varian 1.5L, 6MT/CVT, Honda Sensing; dari RM81k

Harga untuk Honda BR-V generasi kedua untuk pasaran Indonesia telah pun didedahkan di dalam acara Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS). Pertama kali crossover tujuh-tempat duduk ini didedahkan pada September lalu, dan sebelum ini ia dipertontonkan sebagai N7X Concept pada Mei 2021.

Ditawarkan dengan lima varian, kesemuanya dijanakan oleh enjin 1.5 liter i-VTEC empat-silinder dengan DOHC yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 121 PS pada 6,000 rpm dan tork 145 Nm pada 4,300 rpm. Kuasanya sama dengan City baharu, dan ia ada kenaikan sebanyak 1 PS berbanding BR-V sebelum ini. Pacuannya disalurkan ke roda hadpaan menerusi kotak gear manual enam-kelajuan atau CVT, bergantung pada pemilihan varian.

Barisan BR-Z 2022 di Indonesia bermula dengan varian asas S MT yang ditawarkan dengan harga 275.9 juta rupiah (RM80,694). Ia diberikan roda keluli 16-inci, lampu utama LED, lampu nyalaan siang LED, upholstery fabrik, sistem Display Audio tujuh-inci, enam beg udara, ABS, EBD, bantuan mula mendaki dan bantuan kestabilan kenderaan.

Honda BR-V 2022 didedahkan harga untuk Indonesia – 5 varian 1.5L, 6MT/CVT, Honda Sensing; dari RM81k

Diikuti dengan varian E yang menerima ciri dipertingkatkan berbanding S, termasuk roda aloi 16-inci, lampu kabus LED, sistem kemasukan tanpa kunci dengan pengunci automatik walk-away, paparan pelbagai-info TFT dan outlet kuasa aksesori untuk barisan kedua. Varian E juga ditawarkan dengan transmisi manual berharga IDR289.9 juta (RM84,790) atau CVT dengan harga IDR299.9 juta (RM87,715).

Manakala varian Prestige CVT pula berharga IDR321.9 juta rupiah (RM94,150), ia menerima ciri sama seperti E tetapi diberikan tambahan roda aloi 17-inci, cermin sisi boleh dilipat secara automatik dengan indikator LED, upholstery kulit, konsol perehat tangan barisan kedua dan outlet kuasa untuk barisan ketiga.

Varian tertinggi pula ialah Prestige CVT yang dilengkapi Honda Sensing, berharga IDR339.9 juta (RM99,414). Kit keselamatan tersebut merangkumi brek kecemasan sendiri, kawalan kelajuan adaptif, bantuan kekal lorong, bantuan pemusatan lorong, kepekaan ketibaan hadapan, lampu tinggi automatik dan kamera titik buta LaneWatch.

Penghantarannya di pasaran Indonesia bermula Januari 2022, jadi BR-V ini tidak dapat manfaat pengecualian cukai jualan barangan mewah untuk kenderaan baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required