Honda CR-V 2023 – lukisan paten terdedah!

Honda CR-V 2023 – lukisan paten terdedah!

Honda CR-V generasi sedia ada sudah pun berada sekitar lima tahun dalam pasaran global selepas diperkenalkan pada 2017, jadi memang sudah sampai masa ia akan digantikan dengan model generasi baharu tidak lama lagi. Sebelum Honda mengumumkan apa-apa yang rasmi berkenaan SUV tersebut, nah ini dia imej paten untuk CR-V generasi keenam telah pun bocor atas talian.

CR-V serba baharu berkenaan nampaknya menampilkan muka yang berbeza, dan ia direka lebih mirip seperti HR-V generasi ketiga. Lampu hadapan SUV ini dihasilkan dengan bentuk lebih nipis dan lebar, serta kelihatan bercantum terus dengan gril hadapan yang menampilkan saiz lebih besar. Jalur kemasan pada gril hadapan juga dilihat seperti tertusuk pada kedua-dua belah lampu utama.

Bonet hadapan model baharu itu juga dilihat menampilkan konsep rekaan yang sama seperti HR-V, dengan bahagian muncung yang lebih tinggi dan kelihatan lebih panjang. Ia juga masih dilihat masih menampilkan kemasan-kemasan pelindung plastik pada ruang roda dan juga di bahagian bawah sisi badan.

Dari sudut ini juga dapat dilihat lampu belakang CR-V ini masih direka ‘berdiri’ sepanjang tiang-D bersama bahagian bawah seeprti bomerang. Namun setakat ini masih tiada lagi gambar bahagian belakang CR-V generasi keenam ini terdedah.

Honda CR-V 2023 – lukisan paten terdedah!

Honda CR-V generasi sedia ada

Model generasi sedia ada CR-V dilaporkan akan dihentikan produksinya untuk pasaran Jepun tahun ini. Menurut portal permotoran negara tersebut iaitu Creative 311, model generasi baharu CR-V ini akan diperkenalkan pada peringkat global antara hujung tahun ini atau awal tahun 2023.

Laporan tersebut turut menyebut bahawa CR-V generasi baharu itu akan menerima dua pilihan unit rangkaian kuasa hibrid. Salah satu daripadanya akan menggunakan sistem hibird i-MMD Sport Hybrid digandingkan dengan enjin 2.0 liter, sama seperti Accord Hybrid.

Unit rangkaian kuasa hibrid dengan dua motor elektrik berkenaan menampilkan sistem yang membolehkan motor elektrik memacu sepenuhnya roda hadapan, manakala enjin petrol dalam kebanyakkan masa hanya mengecas bateri hibrid, dan ada ketika enjin serta motor elektrik memacu bersama roda hadapan.

Sistem ini membekalkan kuasa keseluruhan Accord Hybrid berkenaan dengan 212 hp bermula 5,000 hingga 6,000 rpm, dan tork maksima 300 Nm bermula 0 hingga 2,000 rpm. Selain dari model hibrid, Honda CR-V 2023 juga dijangka bakal menerima enjin 1.5 liter VTEC Turbo yang sama seperti model generasi sedia ada.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required