KTM 890 Duke GP diperkenal – penampilan agresif, satu tempat duduk, spesifikasi seperti model asas

KTM 890 Duke GP diperkenal – penampilan agresif, satu tempat duduk, spesifikasi seperti model asas

Selepas versi asas 890 Duke dan 890 Duke R, KTM kini memperkenalkan satu lagi versi bagi model naked tersebut iaitu 890 Duke GP. Keistimewaan utama model ini adalah grafik oren hitam yang mendapat inspirasi daripada jentera lumba MotoGP, berserta rim yang juga menggunakan warna oren terang.

Tempat duduknya pula sama seperti 890 Duke R, di mana bahagian belakangnya datang dengan penutup untuk menjadikannya seperti motosikal lumba, siap dengan span untuk memberi sokongan tambahan kepada penunggang apabila memecut.

Walaupun dengan nama dan konsep lumba ini, 890 Duke GP cuma menggunakan spesifikasi seperti 890 Duke biasa, bermakna ia tidak mendapat suspensi boleh laras, brek Brembo Stylema dan pam brek MCS, sementara kuasa daripada enjin dua silinder selari yang digunakan juga cuma 115 hp dan 92 Nm tork, dan bukannya 121 hp/99 Nm seperti 890 Duke R.

Kelengkapan lain yang diberikan pada 890 Duke GP ini adalah transmisi enam kelajuan, klac anti-hopping, fork WP Apex 43 mm (tanpa pelarasan), monoshock gas WP, steering damper, tayar Continental ContiRoad, brek cakera berkembar 300 mm dengan angkup empat piston di hadapan, tangki 14 liter dan tuil tangan boleh laras.

Pada bahagian elektronik, model ini datang dengan empat mod tunggangan, ABS dengan mod Supermoto, Motorcycle Stability Control (MSC), Cornering ABS serta panel meter TFT. Berat keseluruhan 890 Duke GP adalah 169 kg dan tinggi tempat duduknya adalah 820 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required