Mazda CX-60 sekali lagi muncul dalam video teaser

Mengikut perancangan, Mazda CX-60 akan diperkenalkan kepada dunia dalam masa satu minggu lagi, iaitu pada 8 Mac. Jadi, sebelum itu, mereka masih lagi mempunyai masa untuk mengeluarkan satu lagi teaser, dalam bentuk video. Kali ini, kita dapat melihat bahagian tepi badannya.

Dari situ, kita boleh mengesahkan bahawa gambar yang bocor dan tersebar November lalu memang adalah CX-60 yang sebenar. Model ini menggunakan dua baris tempat duduk, dan menariknya, akan dibina atas platform baru enjin di hadapan, pacuan roda belakang (FR). Konsep rekaan Kodo masih dikekalkan.

Daripada gambar yang tersebar sebelum ini juga kita boleh melihat bahagian hadapan CX-60 ini, di mana ia menggunakan lampu utama jenis bertingkat, jalur lampu DRL yang bersambung hingga ke gril, sirip udara hiasan di fender, rim dua tona besar serta garis tingkat yang menaik di belakang.

Mazda memberitahu, rekaan kenderaan ini mengikut prinsip “less is more” serta konsep Ma Jepun yang membawa makna “ketenangan dan kecantikan bermaruah pada ruang terbuka.” Selain daripada itu, Mazda juga menyatakan bahawa cat putih dengan “pantulan halus” pada CX-60 ini adalah dibangunkan khas untuknya.

Sedikit bahagian dalam CX-60 juga sudah pernah ditunjuk dalam teaser sebelum ini, di mana ia menggunakan kemasan gabungan kayu maple, kulit Nappa, krom serta fabrik Jepun dengan jahitan inspirasi daripada pembuatan buku Jepun. Ia juga sudah disahkan akan diperkenalkan dengan enjin PHEV yang menggunakan gabungan enjin petrol empat silinder 2.5 liter dan motor elektrik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required