Honda City dapat warna metalik Meteoroid Gray dan Ignite Red baru gantikan Modern Steel, Passion Red

Honda City dapat warna metalik Meteoroid Gray dan Ignite Red baru gantikan Modern Steel, Passion Red

Dua warna metalik, Meteoroid Gray metallic dan Ignite Red yang sebelum ini diperkenalkan pada model City Hatchback dan Accord kini disediakan pula untuk model City sedan. Tiada tambahan bayaran yang dikenakan bagi dua warna ini, kerana ia menggantikan warna Modern Steel Metallic serta Passion Red sebelum ini.

Pengarah urusan dan CEO Honda Malaysia berkata: “Warna metalik Ingnite Red dan Meteoroid Gray diperkenalkan buat kali pertama pada City Hatchback serba baru. Kedua-dua warna ini diterima baik oleh pasaran dan kami mengembangkan lagi pilihan warna ini kepada Civic serba baru.”

“Untuk merangsangkan lagi pasaran, kami kini telah menawarkan pula pilihan warna baru ini kepada City dan juga Accord. Warna baru ini menyerlahkan lagi penggayaan City, dan meningkatkan lagi profail Accord. Kami akan terus mempertingkatkan produk kami demi menyampaikan Kepuasan Membeli kepada pelanggan.”

Honda City dapat warna metalik Meteoroid Gray dan Ignite Red baru gantikan Modern Steel, Passion Red

Honda City ditawarkan untuk pasaran Malaysia dalam lima varian iaitu S, E, V dan V Sensing yang menggunakan enjin 1.5 liter petrol i-VTEC 121 hp/145 Nm, serta RS e:HEV yang menggunakan padanan enjin 1.5 liter i-VTEC kitaran Atkinson berkuasa 98 PS/127Nm bersama dua motor elektrik (109 PS/253 Nm).

Sehingga kini, Honda Malaysia telah menjual lebih daripada 32,500 unit City generasi kelima, dan ia sekarang telah menjadi model mereka yang paling laris bagi bulan Januari dan Februari, dengan mengambil bahagian 30% daripada jumlah jualan keseluruhan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required