Honda City Hatch V-Sensing 2022 di M’sia – RM92k

Honda City Hatch V-Sensing 2022 di M’sia – RM92k

Seperti yang dinanti-nantikan, Honda Malaysia telah pun memperkenalkan City Hatchback V-Sensing. Seperti mana versi sedan, varian ini diposisikan di antara City V dan spesifikasi tertinggi City RS, dan ditawarkan pada harga RM91,708 (dengan pengecualian cukai jualan, sehingga 30 Jun 2022). Harga ini termasuk dengan waranti lima-tahun dengan perbatuan tanpa had dan lima kali percuma bagi kos buruh untuk penyelenggaran.

Kini hadir dengan Sensing, ia menampilkan tujuh ciri bagi sistem bantuan pemandu (berdasarkan kamera) yang sebelum ini untuk RS. Ini termasuk adaptive cruise control, autonomous emergency braking dengan pengesan kenderaan yang datang, penunggang basikal dan pejalan kaki, forward collision warning, lane keep assist system, road departure mitigation, lane departure warning, dan auto high beam.

Semua ini hanya ditambah sekitar RM3,848 berbanding varian V biasa, dan ia merupakan penawaran yang boleh dianggap menarik. Malah Honda Malaysia turut memaklumkan sekitar 34% City yang dijual pada suku pertama (Q1) 2022 adalah dilengkapi dengan Honda Sensing.

Honda City Hatch V-Sensing 2022 di M’sia – RM92k

Lain-lain kit masih kekal seperti varian V, termasuk Honda LaneWatch, kamera undur, enam beg udara, lampu utama LED penuh, lampu belakang kombanasi LED, roda 16-inci, skrin sesentuh infotainmen lapan-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, serta lapan pembesar suara.

Sama seperti City sedan, versi hatchback juga diberikan Honda Connect yang merangkumi automatic collision dan alarm detection, speed and geofencing alerts. pengesan kenderaan dan panggilan kecemasan. Aplikasi telefon pintar juga membolehkan pengguna untuk memeriksa status kenderana mereka, mengawal beberapa fungsi dan juga sebagai pengingatan untuk penyelenggaran akan datang.

City Hatchback ini boleh didapati dalam lima warna pilihan luaran termasuk warna baharu Ignite Red dan Meteorite Grey Metallic. Tiga lagi warna pilihan sama seperti sedan iaitu Platinum White, Crystal Black Pearl dan Lunar Silver Metallic. Jika ingin mengetahui perincian dan kelengkapan penuh City Hatchback ini, sila layari CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required