Honda City V Sensing – 34% pembeli memilihnya

Honda City V Sensing – 34% pembeli memilihnya

Honda Malaysia telah mendedahkan sejumlah 34% pembeli Honda City memilih varian V Sensing pada suku pertama (Q1) 2022. Diperkenalkan pada November 2021, City V Sensing ditambah dengan sistem bantuan pemandu dan kelengkapan Honda Sensing ke varian V. Dan varian ini diposisikan di antara City V dan City RS e:HEV hybrid dalam barisannya.

“Sepanjang tahun ini, City cukup dikenali dengan teknologi termaju dan keselamatan. Kami memperkenalkan varian City V Sensing dalam barisan City pada November 2021, dan berdasarkan rekod kami, ia diterima dalam segmenya. Untuk suku pertama tahun 2022, City V Sensing telah menyumbang sebanyak 34% dalam jualan keseluruhan City, menunjukkan perkembangan yang positif bagi varian ini dan sekaligus mengiktiraf Honda Sensing, teknologi keselamatan termaju kami,” kata Pengarah Urusan dan CEO baharu Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura.

Ditawarkan pada harga atas jalan RM90,212 tanpa insurans (dengan pengecualian penuh cukai jualan), V Sensing adalah RM3,651 lebih mahal berbanding varian V tanpa Sensing (RM86,561), menjadikannya varian City tanpa hibrid yang paling mahal. Manakala varian City RS e:HEV pula berharga RM105,950 dan merupakan model tertinggi dalam barisan City yang turut menerima Sensing.

Sama seperti City RS, pek Sensing merangkumi Adaptive Cruise Control (ACC), Collision Mitigation Braking System (AEB), Forward Collision Warning (FCW), Lane Keeping Assist System (LKAS), Road Departure Mitigation (RDM), Lane Departure Warning (LDW) dan Auto High-Beam (AHB) untuk lampu utama LED. Selain aspek keselamatam, hanya satu ciri yang dipertingkatkan berbanding varian V iaitu paparan instrumen digital 7.0-inci yang ditempatkan di atas tolok analog.

Malahan semalam juga, Honda Malaysia turut memperkenalkan City Hatchback V Sensing untuk pasaran tempatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required