Mitsubishi Triton Phantom Plus Edition tiba di M’sia – terhad 1,000 unit, tambahan kelengkapan, RM140k

Mitsubishi Triton Phantom Plus Edition tiba di M’sia – terhad 1,000 unit, tambahan kelengkapan, RM140k

Satu lagi varian baru untuk model Triton diperkenalkan oleh Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) untuk pasaran, iaitu Triton Phantom Plus Edition, dijual pada harga RM139,700 (Semenanjung Malaysia) tidak termasuk insurans dan pendaftaran, bersama jaminan lima tahun atau 200,000 km.

Dalam barisan model Triton, varian baru Phantom Plus Edition ini diletakkan di antara Triton Athlete (RM146,600) dan Triton AT Premium (RM116,200), dan hanya akan dikeluarkan sebanyak 1,000 unit sahaja, dalam warna Jet Black Mica.

Bermula di bahagian luar, penampilan Triton Phantom Plus Edition ini dijadikan lebih sporty dan lasak dengan tambahan lampu LED berserta perumah penuh di atas bumbung, kemasan pada bampar hadapan dan belakang dengan warna merah, panel tambahan pada tepi pintu dan lengkuk roda serta rim 18 inci berwarna hitam yang dibalut tayar Yokohama Geolander A/T.

Melihat di bahagian belakang, trak pikap ini mempunyai kemasan tambahan pada pintu bahagian barangan belakang berserta spoiler, palang sports yang dicat warna hitam matte dan dipasang dengan tailgate assist yang dapat membantu membuka pintu bahagian barangan dengan lebih mudah. Melengkapkan penampilan uniknya adalah jalur pelekat Phantom Plus.

Tidak setakat berhenti di luar, bahagian dalam model keluaran terhad ini juga turut menerima kemasan tersendiri, yang termasuk balutan tempat duduk kulit tiruan dengan jahitan bercorak, alas kaki dengan jalur merah dan logo Phantom Edition serta skrin sesentuh sembilan inci yang boleh disambung dengan Apple CarPlay dan Android Auto.

Pada bahagian keselamatan, Triton Phantom Plus Edition datang dengan dua beg udara hadapan, brek ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Active Stability Control (ASC), Traction Control (TC), Rest Reminder, Hill Start Assist (HSA), Trailer Stability Assist (TSA) dan Hill Descent Control. Turut diberikan adalah perakam video (DVR).

Jika ada yang tertanya mengapa Triton Phantom Plus Edition lebih murah berbanding Triton Athlete, ini adalah kerana ia dibuat dengan menggunakan asas daripada varian AT Premium, dan tidak dilengkapi dengan sistem keselamatan Forward Collision Mitigation, Blind Spot Warning, Lane Change Assist, Rear Cross Traffic Alert, Auto High Beam dan Ultrasonic Misacceleretion Mitigation System seperti varian paling tinggi tersebut.

Sama seperti varian Triton yang lain, Triton Phantom Plus Edition ini juga dipacu oleh enjin diesel empat silinder 2.4L MIVEC Turbo DI-D Common Rail VGT yang berkuasa 181 hp pada 3,500 rpm dan 430 Nm tork pada 2,500 rpm. Transmisi menggunakan unit automatik enam kelajuan dengan Sport Mode sementara sistem pacuan untuk keempat-empat rodanya boleh dilaras menggunakan tombol Easy Select 4WD.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required