ACE 2022: Perodua Aruz dan Ativa pengecas turbo menjadi tumpuan – ganjaran menarik menanti anda

ACE 2022: Perodua Aruz dan Ativa pengecas turbo menjadi tumpuan – ganjaran menarik menanti anda

Bukan senang nak melihat pelbagai jenama kereta dihimpunkan di bawah satu bumbung, namun itulah yang sedang berlangsung dalam acara paultan.org Auto Car Expo (ACE) 2022 di Setia City Convention Centre sehingga esok, 6 November. Bukan setakat dapat melihat secara lebih dekat barisan model baharu yang dipamerkan, namun anda juga berpeluang memandu ujinya serta jika berminat, boleh terus menempah mana-mana model kenderaan yang dihajati.

Pendahulu pasaran, Perodua membawakan model Aruz dan Ativa dalam acara ini. Walau pun tidak
mempamerkan Alza serba baharu, namun penampilan Aruz dan Ativa tetap menarik perhatian para pengunjung ACE 2022.

MPV Aruz tujuh-tempat duduk baharu ini diberikan jarak kelegaan tanah 220 mm. Kedudukan lebih tinggi ini memberikan kelebihan yang berlainan, misalnya sudut penglihatan yang lebih baik serta mudah melalui laluan tak rata yang lebih mencabar.

Ia juga didatangkan dengan banyak kelengkapan menarik dan berguna, seperti ciri Advanced Safety Assist (ASA) 2.0 serta enam beg udara dan penarafan lima-bintang ASEAN NCAP. Tambahan ciri terbaru yang ada termasuk kunci pintu automatik dan pemijak sisi untuk memudahkan penumpang masuk ke kabin. Tidak lupa, ada juga warna baru Passion Red.

ACE 2022: Perodua Aruz dan Ativa pengecas turbo menjadi tumpuan – ganjaran menarik menanti anda

Model tunggal Perodua yang dilengkapi dengan enjin pengecas turbo, Ativa pula diberikan unit 1KR-VET 1.0 liter turbo, DOHC VVT tiga-silinder yang mampu menghasilkan 98 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm tork dari 2,400 rpm hingga 4,000 rpm. Ia dipadankan dengan D-CVT dengan mod tujuh-kelajuan. Ia juga dikatakan mampu memberikan penjimatan bahan api yang efisien iaitu sekitar 18.9 km/l (ECE mode).

Tentang dimensinya, Ativa mempunyai panjang 4,065 mm dan 1,710 mm lebar. Dengan sedikit melebihi empat meter panjang, SUV kompak ini ditakrifkan daripada SUV segmen A kepada segmen B kecil oleh Perodua.

ACE 2022 ditaja bersama Petron, Yinson GreenTech dan myTukar, serta acara ini turut menyediakan banyak tawaran istimewa untuk pembeli. Sebagai contoh, 200 pelanggan terawal yang membuat tempahan kenderaan baru akan menerima gabungan baucar bernilai RM2,500 yang terdiri daripada baucar RM500 bagi filem penapis haba V-Kool.

Selain itu, ada RM500 bagi baucar Dodomat, baucar RM500 untuk penapis udara Blueair, baucar RM500 Recaro untuk kerusi keselamatan kanak-kanak dan baucar RM500 DK Schweizer bagi balutan kulit kustom untuk ruang dalaman kenderaan. Bukan itu saja, 100 pelanggan pertama yang menempah kereta baharu di ACE 2022 akan menerima baucar petrol Petron bernilai RM50.

myTukar juga menawarkan baucar RM1,000 bagi 25 pelanggan pertama yang membuat tempahan kereta terpakai atau trade-in kenderaan mereka menerusi platform berkenaan. Mereka yang trade-in kenderaan akan menerima baucar RM500 masing-masing untuk V-Kool dan Blueair. Sementara 25 lagi pelanggan terawal yang membuat tempahan kereta terpakai akan menerima baucar RM500 untuk Dodomat dan RM500 untuk kerusi kanak-kanak Recaro. Jika anda trade-in kenderaan dan menempah kereta terpakai lain sekaligus, jumlah baucar akan meningkat mencecah RM1,500.

Bukan itu sahaja, tempahan kereta baharu yang telah disahkan pula akan memberikan peluang kepada anda untuk menyertai cabutan bertuah dengan tawaran pelbagai hadiah, termasuk 10 telefon pintar bernilai RM2,300 setiap satu dan hadiah utama terdiri daripada pakej percutian untuk dua orang bernilai RM10,000!

Walaupun peraturan pandemik Covid-19 yang kini semakin longgar, kami masih mengambil langkah berjaga-jaga untuk memastikan keselamatan semua orang. Pengunjung adalah digalakkan untuk menggunakan pelitup muka sepanjang masa ketika berada di dalam ruang pameran, dan cecair sanitasi tangan juga akan diletakkan di beberapa tempat di sepanjang acara berlangsung.

Sekiranya anda tidak berada berdekatan dengan Setia Alam, atau hujung minggu ini anda sibuk dengan aktiviti lain, jangan risau kerana anda juga boleh membeli di ACE 2022 melalui platform dalam talian acemalaysia.my yang disediakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required