Honda e:N2 Concept muncul di China – set kedua untuk siri e:N, guna platform e:architecture F

Honda e:N2 Concept muncul di China – set kedua untuk siri e:N, guna platform e:architecture F

Honda telah mendedahkan model konsep kenderaan elektrik (EV) terbaharunya di China International Export Expo di Shanghai digelar e:N2 Concept, bagi memberi gambaran rekaan untuk model-model produksi EV selepas siri e:N yang sudah didedahkan sebelum ini.

Menurut Honda, rekaan e:N2 Concept ini disasarkan untuk membawa “penggayaan baharu yang tidak termasuk dalam mana-mana kategori sedia ada” – patutlah penulis sendiri tertanya-tanya “ini sedan ke SUV?” ketika pertama kali melihat gambarnya. Ia menampilkan garis-garis tajam dan bersegi, berlainan dari dua model e:N yang hampir diproduksi iaitu e:NS1 dan e:NP1.

Ciri-ciri penggayaan pada e:N2 Concept ini juga mengambil pelbagai perincian dari barisan model konsep siri e:N yang didedahkan pada Oktober tahun lalu, dengan bahagian muka seiras dengan e:N SUV Concept, e:N GT Concept dan the e:N Coupe, khususnya rekaan jalur LED. Manakala ruang roda nampak seiras seperti the e:N SUV Concept.

Ruang dalaman Honda e:N2 Concept ini direka dengan sangat minimalis, hampir tidak kelihatan butang-butang fizikal, dan menampilkan roda stereng berbentuk empat segi. Menurut Honda, kabin model konsep ini direka bagi memberikan “ruang di mana penumpang boleh menikmati keseronokan intelektual”, menerusi kokpit digital, lampu suasana, bau-bauan dan juga servis-servis terhubung Honda Connect.

Model ini turut diasaskan dari platform e:architecture F Honda yang dibangunkan khas untuk model-model EV siri e:N. Sebelum ini Honda pernah menyatakan bahawa platform tersebut bakal menyaksikan integrasi perkakasan dan perisian yang dirancang untuk diproduksi bermula separa kedua era 2020-an.

“e:N2 Concept ini mewakili nilai siri e:N kami, yang akan mentakrifkan semula keseronokan EV yang boleh ditawarkan kepada pelanggan dengan keseronokan pemanduannya yang unik, nilai sebagai ruang mobiliti dan reka bentuk. Di China, Honda akan terus memberikan rangkaian luas produk mobiliti elektrik yang unik yang hanya ditawarkan Honda dan alami kelahiran semula kami sebagai jenama mobiliti elektrik,” kata presiden dan pengarah Honda Toshihiro Mibe

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required