Lebih 200 unit Hyundai Staria 10-tempat duduk terjual hanya selepas sebulan dilancarkan di Malaysia

Lebih 200 unit Hyundai Staria 10-tempat duduk terjual hanya selepas sebulan dilancarkan di Malaysia

Hyundai-Sime Darby Motor Sdn Bhd (HSDM) mengumumkan bahawa MPV bersaiz besar Hyundai Staria dalam versi 10-tempat duduk kini sudahpun terjual lebih dari 200-unit selepas ia dilancarkan sekitar sebulan yang lalu.

Menurut pengarah urusan runcitan dan pengedaran Sime Darby Motors Malaysia Jeffry Gan, syarikatnya menjangkakan permintaan terhadap Staria 10-tempat duduk ini akan terus meningkat untuk beberapa bulan akan datang.

“Dengan lebih 200 unit terjual sejak dilancarkan pada awal Oktober, kami mengalakkan agar orang ramai Malaysia berkenalan dengan ciri-ciri Hyundai Staria 10-tempat duduk sebagai MPV dinamik yang menawarkan yang terbaik, dari segi praktikal dan prestasi. Kami menjangkakan permintaan akan terus meningkat pada bulan bulan terakhir (tahun ini) dan sehingga ke tahun baharu,” katanya.

Lebih 200 unit Hyundai Staria 10-tempat duduk terjual hanya selepas sebulan dilancarkan di Malaysia

Pengarah urusan HSDM Low Yuan Lung pula menyatakan bahawa stok untuk kumpulan pertama Staria 10-tempat duduk ini sudah tidak banyak, dan sekarang merupakan masa terbaik untuk menempah MPV berkenaan untuk pelanggan yang berminat.

“Hyundai merupakan peneraju dari segi inovasi ditambah pula dengan reka bentuknya yang sangat futuristik. Inilah daya tarikan Hyundai-Staria. Kami berbesar hati dengan maklum balas yang menakjubkan dan positif daripada kumpulan pertama pemilik, yang merupakan bukti pengalaman yang ditawarkan oleh Hyundai. Memandangkan bekalan yang terhad dan dengan kumpulan seterusnya dijangka pada awal 2023, kini adalah masa terbaik untuk peminat MPV untuk membuat tempahan mereka sementara stok masih ada,” kata Low.

Hyundai Staria 10-tempat duduk pasaran Malaysia ini ditawarkan dalam tiga varian, bermula varian paling asas Lite dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM179,888, diikuti varian pertengahan Plus berharga RM196,888 dan tertinggi Max dijual pada harga RM209,888.

Model ini menggantikan sepenuhnya Hyundai Grand Starex yang sudah tidak lagi dijual dan ia juga menampilkan harga yang jauh lebih mampu milik berbanding Staria tujuh-tempat duduk yang hanya ditawarkan dalam varian Premium, dijual pada harga RM366,768.

Staria dalam versi 10-tempat duduk ini masih menerima unit rangkaian kuasa yang sama dengan varian 2.2D Premium. Ia menggandingkan enjin 2.2 liter empat silinder turbodiesel berkuasa 177 PS dan tork maksima 431 Nm, bersama kotak gear lapan kelajuan automatik memacu roda hadapan.

Warna badan Abyss Black Pearl dan Creamy White ditawarkan untuk ketiga-tiga varian Staria ini, manakala warna Shimmering Silver hanya ditawarkan untuk varian Lite. Sementara warna Graphite Grey dan Moonlight Blue Pearl hanya khas untuk varian Max.

Lebih 200 unit Hyundai Staria 10-tempat duduk terjual hanya selepas sebulan dilancarkan di Malaysia

Secara standard Hyundai Staria 10-tempat duduk pasaran Malaysia ini menerima waranti standard dua-tahun atau 50,000 km (yang mana sampai dahulu), tetapi HSDM turut menawarkan waranti lanjutan dengan kos tambahan sebanyak RM10,000 yang merangkumi lima-tahun atau 300,000 km (yang mana sampai dahulu) dan servis percuma tiga-tahun atau 50,000 km (yang mana sampai dahulu).

Untuk perincian lebih lengkap berkenaan perincian bagi setiap varian, anda boleh baca laporan pelancaran Hyundai Staria 10-tempat duduk yang telah kami sediakan pada PAUTAN INI.

GALERI: Hyundai Staria Max 10-tempat duduk

GALERI: Hyundai Staria Lite 10-tempat duduk

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required