Finalis Kereta Tahunan Eropah 2023 diumum – 7 kereta termasuk Toyota bZ4X, Nissan Ariya, Peugeot 408

Finalis Kereta Tahunan Eropah 2023 diumum – 7 kereta termasuk Toyota bZ4X, Nissan Ariya, Peugeot 408

Senarai finalis Kereta Tahunan Eropah 2023 telah pun diumumkan, di mana ia melibatkan 27 pencalonan daripada pusingan awal dan kemudian telah dikecilkan kepada hanya tujuh calon. Senarai kereta tersebut terdiri daripada model baharu yang letak pun dilancarkan atau mula dijual sebelum akhir tahun ini di lima atau lebih pasaran Eropah.

Finalis yang berjaya mara ke peringkat akhir ialah:

Jika anda sedari, kesemua finalis adalah model sama ada SUV atau crossover, kecuali Volkswagen ID. Buzz. Seperti ID.Buzz, Nissan Ariya, Toyota bZ4X/Subaru Solterra dan Jeep Avenger merupakan kenderaan elektrik sepenuhnya. Malah hampir kesemuanya dijangka tiba di Malaysia termasuk Kia Niro, Nissan Ariya dan Toyota bZ4X.

Undian bagi pusingan akhir akan bermula awal tahun hadapan dan pemenangnya akan diumumkan dalam acara Brussels Motorshow yang bakal berlangsung pada Jumaat, 13 Januari 2023. Anugerah “Kereta Tahunan Terbaik” ini mula diberikan sejak tahun 1964, dengan pemenang pada tahun lalu dinobatkan kepada Kia EV6 yang juga merupakan model elektrik sepenuhnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required