GWM Ora Good Cat dengan penarafan lima-bintang Euro NCAP menangi anugerah Best in Class 2022

GWM Ora Good Cat dengan penarafan lima-bintang Euro NCAP menangi anugerah Best in Class 2022

Program Penilaian Kereta Baharu (Euro NCAP) telah menobatkan Great Wall Motor (GWM) Ora Good Cat sebagai pemenang bagi kategori ‘Small Family Car’ dalam penganugerahan Best in Class 2022.

Hatchback semua-elektrik ini merupakan produk pertama Ora di United Kingdom, yang dipasarkan sebagai Funky Cat. Di sini, ia dikenali sebagai Good Cat, dan kenderaan elektrik (EV) ini telah dilancarkan pada akhir November lalu dengan harga bermula RM139,800.

Anugerah Best in Class anjuran Euro NCAP ini adalah bagi meraikan kereta yang menerima jumlah markah keseluruhan tertinggi berdasarkan keputusan bagi perlindungan penumpang dewasa, perlindungan penumpang kanak-kanak, perlindungan pengguna yang terdedah dan teknologi bantuan keselamatan.

Good Cat telah diuji pada September tahun lalu dan menerima markah sebanyak 92% bagi perlindungan penumpang dewasa, 83% untuk perlindungan penumpang kanak-kanak, 74% dalam perlindungan pengguna yang terdedah dan 93% bagi teknologi bantuan keselamatan. Secara standard, Good Cat yang dijual di UK diberikan ciri kelengkapan termasuk kamera 360-darjah, kawalan kelajuan adaptof dengan fungsi pemusatan lorong, bantuan menukar lorong, pengesan titik buta, pengesan isyarat trafik, brek kecemasan serta kepekaan trafik lintasan belakang.

Good Cat bukanlah satu-satunya model dari China yang memenangi anugerah, malah Wey Coffee 01 turut memenangi kategori ‘Large Off-Roader’. Lain-lain pemenang termasuk Hyundai Ioniq 6 bagi kategori ‘Large Family Car’, manakala Tesla memenangi dua anugerah menerusi Model S dan Model Y dengan masing-masing bagi kategori ‘Executive Car’ dan ‘Small Off-Roader’.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required