UMW Toyota Motor jual 48,659 unit kenderaan bagi 1H 2023; naik 6%, tempahan Alphard, Vellfire dibuka

UMW Toyota Motor jual 48,659 unit kenderaan bagi 1H 2023; naik 6%, tempahan Alphard, Vellfire dibuka

UMW Toyota Motor (UMWT) telah mencatatkan jualan sebanyak 8,559 unit kenderaan Toyota dan 110 unit kenderaan Lexus bagi bulan Jun 2023. Gabungan jualan kedua-dua jenama ini secara terkumpul mencatatkan 8,669 unit, mengatasi jualan Mei yang merekodkan sejumlah 8,004 unit.

Bagi jumlah jualan tahunan setakat Jun 2023, UMWT mencatatkan keseluruhannya 48,659 unit kenderaan terjual, melibatkan peningkatan 6% berbanding tempoh sama tahun sebelumnya.

“Kami di UMW Toyota Motor sentiasa berusaha untuk memperluaskan sempadan teknologi dan memperbaharui ekosistem mobilti. Pelancaran secara maya model Toyota Zenix serba baru misalnya mewakili kesungguhan kami untuk merangkul inovasi terkini, dalam usaha berterusan kami untuk mempertingkat gaya hidup pelanggan,” ujar Presiden UMWT, Datuk Ravindran Kurusamy.

Dalam masa yang sama, UMW Toyota Motor juga mengumumkan yang MPV serba baru Toyota Alphard dan Vellfire kini sudah mula dibuka untuk tempahan, dengan harga anggaran RM538,000 atas jalan tidak termasuk insuran untuk Alphard 2.4T Executive Lounge, dan RM438,000 atas jalan tidak termasuk insuran untuk Vellfire 2.5.

Syarikat itu juga telah mengumumkan musim keenam siri perlumbaan maya GR GT Cup Malaysia. Dianjurkan oleh UMWT dengan hadiah keseluruhan bernilai RM90,000, siri berkenaan merupakan yang pertama dan satu-satunya acara perlumbaan e-sukan yang dianjurkan oleh syarikat pengeluar kenderaan menurut UMWT, dan pusingan akhirnya akan diadakan pada 19 dan 20 Ogos nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required