UMW Toyota jual 9,228 unit pada September 2023

UMW Toyota jual 9,228 unit pada September 2023

UMW Toyota Motor (UMWT) menjual sebanyak 9,228 unit kenderaan sepanjang September 2023, termasuk 208 unit kenderaan Lexus. Dengan ini, jumlah jualan semasa tahun ini (YTD) syarikat itu berada pada 76,511 unit. Ini berbanding dengan sejumlah 70,872 unit yang dicapai bagi tempoh sama tahun lalu, melibatkan peningkatan sebanyak 8%.

Bulan lalu, UMWT memperkenalkan Yaris ‘IMP’ yang dipertingkatkan dengan ciri baru antaranya seperti head unit dengan skrin sentuh 9-inci dan pengecas tanpa wayar. Ditawarkan untuk varian E dan G, hatchback 1.5L dalam segmen B itu telah menyaksikan jualan sebanyak 60,300 unit sejak model generasi tersebut diperkenalkan pada 2019 — disasarkan untuk pembeli dari Generasi Z, dengan harga jualan bermula dari RM88,000.

Syarikat itu juga baru saja memperkenalkan aplikasi Toyota MY yang menggabungkan ciri dari aplikasi Toyota Drive dan Toyota 24Seven di dalam satu aplikasi terbaru ini. Kini, pemilik boleh memeriksa maklumat kenderaan, membuat temujanji servis, meminta bantuan tepi jalan 24Seven dan mencari cawangan Toyota terdekat dari satu sumber yang sama. Aplikasi ini boleh dimuat turun dari App Store untuk iOS atau Google Play untuk Android.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required