Honda WR-V Field Explorer Concept, Accord Sports Line, Civic Type R Mugen akan dibawa ke TAS 2024

Honda WR-V Field Explorer Concept, Accord Sports Line, Civic Type R Mugen akan dibawa ke TAS 2024

Tahun ini Tokyo Auto Salon 2024 akan berlangsung pada 12 hingga 14 Januari dan Honda sudah mula membuat pengumuman awal kenderaan yang akan dibawa ke acara tersebut.

Pertamanya adalah Field Explorer Concept, iaitu WR-V versi lebih ranggi, yang pernah diperkenalkan untuk pasaran negara tersebut November lalu – jualan bermula pada bulan Mac. WR-V pasaran Jepun juga sebenarnya adalah berbeza dengan model pasaran negara kita kerana ia menggunakan asas daripada Elevate (ada dijual di India) dan rupanya memang betul-betul berlainan.

Menjadikan Field Explorer Concept ini lebih istimewa adalah ia dipasang dengan pelbagai aksesori asli Honda, dan membawa penampilan lebih gagah. Antara perubahan jelasnya adalah lampu kabus warna kuning serta gril baru warna hitam dan menggunakan logo Honda klasik. Model ini juga mendapat rak bumbung serta roda yang lebih besar.

Seterusnya adalah barisan Sports Line untuk Accord, yang menambah pelbagai aksesori luaran dan menjadikan sedan segmen D itu lebih sporty. Ini termasuk rim 19 inci, kit badan (lip depan, skirting tepi dan diffuser belakang), kemasan pada cermin sisi warna hitam, kemasan tepi fender dan spoiler kecil atas but – semua ini nanti akan dijual kepada pelanggan.

Pada model prestasi Civic Type R, Honda membawa dua pakej Mugen yang dipanggil sebagai Group A dan Group B. Melalui gambar yang dikeluarkan, model yang menggunakan aksesori Mugen ini kelihatan terletak lebih rendah dan mempunyai aksesori seperti bonet dengan lubang udara, lip hadapan, sirip atas fender tepi, skirting tepi serta spoiler belakang.

Turut akan dibawa oleh Honda ke TAS 2024 adalah beberapa kereta lumba sebenar, termasuk dari model S800 dan N-One, serta Civic Type R-GT Concept dan Civic Type R CNF-R.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required