Honda CBR250RR versi dipertingkat tiba di Malaysia – kuasa bertambah, fork Showa SFF-BP, RM27,999

Honda CBR250RR versi dipertingkat tiba di Malaysia – kuasa bertambah, fork Showa SFF-BP, RM27,999

Honda CBR250RR versi dipertingkat seperti yang diperkenalkan di pasaran Indonesia pada tahun 2022 kini sudah tiba di Malaysia dengan dijual pada harga RM27,999. Ini menyaksikan peningkatan harga sekitar RM2k berbanding CBR250RR yang diperkenalkan pada tahun 2020, berharga RM25,999.

CBR250RR baru ini masuk ke pasaran Malaysia dalam versi spesifikasi tinggi SP QS, yang bermakna ia bukan sahaja ditawarkan dalam warna Tricolor dan Mat Zodiac Blue Metallic, tetapi juga datang secara standard dengan quickshifter.

Meskipun sekali imbas model ini masih nampak sama sahaja seperti sebelum ini, sebenarnya semua panel badannya adalah baru, dengan rekaan yang dikatakan nampak lebih seperti motosikal berkapasiti tinggi, dan ini termasuk fairing (sehingga ke bawah), tangki dan juga panel tempat duduk.

Kemudiannya, enjin dua silinder selari 249.7 cc DOHC pada model baru ini juga mampu menghasilkan kuasa lebih tinggi, menjadi 41.6 hp pada 13,000 rpm dan tork 25 Nm pada 11,000 rpm. Ini dapat dicapai melalui perubahan yang dibuat pada nisbah mampatan enjin serta nisbah gear. Transmisi masih lagi sama, iaitu unit enam kelajuan dengan klac jenis assist/slipper.

Bahagian suspensi turut menerima peningkatan, dengan CBR250RR baru ini sekarang menggunakan fork SFF-Big Piston Showa 37 mm dengan kadar spring yang ditala semula di hadapan, sementara di belakang masih menggunakan monoshock dengan sistem sambungan Pro-Link.

Honda CBR250RR versi dipertingkat tiba di Malaysia – kuasa bertambah, fork Showa SFF-BP, RM27,999

Dalam pasaran, CBR250RR ditawarkan sebagai motosikal sports berspesifikasi tinggi dengan kelengkapan lainnya termasuk sistem pendikit ride-by-wire, tiga mod tunggangan, lengan ayun aluminium, brek cakera depan dan belakang, sistem brek ABS dual-channel, semua lampu jenis LED, panel meter digital penuh serta sistem ekzos sport.

Berat keseluruhan model ini adalah 169 kg dan ia datang dengan tangki bahan api berkapasiti 14.5 liter. Rim bersaiz 17 inci dan dibalut tayar 110/70 di hadapan dan 140/70 di belakang. Honda CBR250RR datang dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required