IIMS 2016: SUV Toyota Rush 7 TRD Sportivo Ultimo

Toyota_Rush-2_BM

Toyota turut melancarkan dua varian baharu dalam barisan model Rush semasa Indonesia International Motor Show (IIMS) 2016 iaitu Toyota Rush TRD Sportivo 7 dan juga Toyota Rush 7 TRD Sportivo Ultimo.

Dua varian baharu SUV ini dilengkapi dengan tujuh tempat duduk tiga baris, mungkin dikeluarkan oleh PT Toyota-Astra Motor untuk menyaingi SUV tujuh-tempat duduk yang telah dilancarkan oleh Honda iaitu Honda BR-V. Varian asas Rush G masih lagi kekal dengan lima-tempat duduk.

Rush TRD Sportivo 7 datang dengan satu baris tempat duduk tambahan di belakang lengkap dengan dua set tali keledar dan pemegang tangan. Pada bahagian luaran, ia dilengkapi dengan kit aero TRD Sportivo dan pelekat pada bahagian sisi.

Varian Sportivo Ultimo seperti yang ditunjukkan dalam gambar adalah varian tertinggi dalam barisan model Rush. Ia ditambah dengan jalur merah pada gril hadapan, pelekat pada sarung tayar gantian dibelakang, roda aloi TRD Sportivo rekaan baharu dan juga lencana-lencana Ultimo. Warna Nebula Blue yang menyerlah seperti yang ditampilkan ini adalah ekslusif untuk Ultimo.

Ciri yang paling menarik pada Ultimo ini adalah suspensi TRD Sportivo yang dibekalkan. Suspensi tersebut dibina oleh pihak TRD Indonesia dengan kerjasama jurutera Toyota-Astra Motor, direka untuk disesuaikan pada permukaan jalan, cuaca, dan penggunaan di Indonesia. Pakej suspensi yang terdiri daripada penyerap hentak dan spring tersebut menjadikan Rush TRD Spotivo Ultimo ini 200 mm lebih tinggi dan lebih selesa dari varian lain.

Harga bermula daripada Rp.245.85 juta (RM73,574) untuk TRD Sportivo manual hingga Rp.262.45 juta (RM78,534) untuk TRD Sportivo Ultimo automatik. Toyota Rush facelift telah pun dilancarkan di Malaysia April tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required