Honda Civic 2016 dapat pilihan Black Pack di Australia

Honda-Civic-Black-Pack-1-e1463535186937

Honda Australia telah mula menerima pra-tempahan bagi Honda Civic 2016 ini. Di mana model generasi ke-10 ini dijangka bakal dipasarkan di sana mulai Jun ini. Malah ia turut ditawarkan dengan pilihan Black Pack, iaitu pek aksesori tulen Honda (seakan seperti Modulo).

Pek tersebut akan ditawarkan untuk kesemua lima varian Civic di pasaran Australia, termasuk 1.8 liter VTi dan VTi-S, dan 1.5 liter pengecas turbo VTi-L, RS dan VTi-LX. Untuk semua varian kecuali RS, Black Pack ini akan ditawarkan pada harga AUD$2,998 (RM8,796), manakala bagi RS pula berharga AUD$2,298 (RM6,746).

Untuk Black Pack ini, ia mengandungi rim 17-inci, semestinya dengan warna hitam, di mana pembeli perlu membayar kos tambahan untuk tayar. Selain itu, ia turut dilengkapi dengan lip spoiler bagi bampar hadapan, skirt sisi, perumah cermin sisi, lid spoiler untuk but dan gril, yang kesemuanya dengan kekemasan hitam. Bagi varian RS, ia sudah pun mempunyai kekemasan hitam (pada gril) yang tersendiri, jadi sebab itulah terdapat perbezaan pada harganya.

Honda-Civic-Black-Pack-2-e1463535202673

Buat masa ini, Honda Australia telah menerima 200 pra-tempahan bagi Civic dan dijangka akan meningkat sehingga 300 unit pada penghujung bulan ini. Civic bagi pasaran Australia dipasang di kilang Honda yang terletak di Prachinburi, Thailand.

Kita di Malaysia juga pastinya tidak sabar menantikan kehadiran Civic FC ini di pasaran (dijangka pada Q2 2016). Baru-baru ini, kami ternampak Civic spesifikasi tempatan sedang menjalani penggambaran video di Putrajaya dan kami juga telah memandu uji Civic spesifikasi Thailand di Chiang Mai dua minggu yang lalu.

Malah Honda Malaysia akan mempertontonkan Civic 2016 ini buat pertamanya di Malaysia untuk tatapan umum di My Auto Fest 2016 yang bakal berlangsung pada 20 hingga 22 Mei ini (jam 10 pagi hingga 9 malam) di Pusat Pameran Antarabangsa dan Konvensyen Mines (MIECC).

GALERI: Honda Civic 1.5 Turbo RS, Spesifikasi Thai

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required