VIDEO: Pandu uji Honda Civic FC 2016 di Thailand

Dua minggu lalu, kami dibawa oleh Honda Malaysia ke Chiang Mai untuk menguji Honda Civic 2016 spesifikasi Thailand. Untuk mengetahui prestasi dan pembaharuan yang ditampilkan oleh Civic generasi-10 ini, anda boleh membaca ulasan pandu uji tersebut. Malah hujung minggu lalu, team Paultan.org turut terserempak dengan Civic 2016 ini yang sedang menjalani penggambaran video di Putrajaya.

Jika Civic generasi ke-sembilan mempertaruhkan elemen yang elegan dan lari dari imej sporty tidak seperti Civic generasi sebelumnya terutamanya yang ke-lapan, bagi Civic generasi ke-10 ini, ia seakan kombinasi antara elegan dan sporty. Malah Civic 2016 juga lebih panjang dan lebar tetapi lebih rendah berbanding generasi sebelumnya. Malah banyak garisan berkarakter menjalari permukaannya, di samping lampu utama LED pada varian 1.5 Turbo RS untuk spesifikasi Thailand.

RS itu juga menerima padanan gril hitam pekat dan spoiler belakang, tetapi difahamkan kita tidak akan dua elemen tersebut. Sebaliknya kita akan menerima pilihan aksesori Modulotermasuk kit badan dan spoiler.

Klik untuk besarkan imej

Dijangka akan dilancarkan pada suku kedua (Q2) tahun ini, Honda Malaysia juga telah mengesahkan kita akan menerima varian 1.8 NA dan 1.5 Liter Turbo, kedua-duanya dipadankan dengan transmisi CVT. Di mana transmisi ini adalah bagi menggantikan kotak gear automatik lima-kelajuan pada generasi terdahulu. Malah penggunaan bahan api dan emisi juga telah dipertingkatkan.

Ia juga akan dilengkapi dengan enam beg udara dan tempat duduk pemandu larasan berkuasa lapan-cara, VSA, brek parkir elektronik dengan fungsi penahan brek, penghidup enjin kawalan jauh dan juga kunci automatik walk away.

Seperti mana yang semua sedia maklum, tempahan Civic 2016 ini telah pun mula dibuka di semua 88 cawangan pengedar Honda bertauliah di seluruh negara. Malah Honda Malaysia akan mempertontonkan Civic 2016 ini buat pertamanya di Malaysia untuk tatapan umum di My Auto Fest 2016 yang bakal berlangsung pada 20 hingga 22 Mei ini (jam 10 pagi hingga 9 malam) di Pusat Pameran Antarabangsa dan Konvensyen Mines (MIECC).

GALLERY: Honda Civic 1.5 Turbo RS, spesifikasi Thai


GALLERY: Honda Civic 1.8 E, Thai-spec

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required