SPYSHOT: Honda Civic 2016 1.5L di Malaysia

Civic-Msia-Spy-01_BM

Rakan penulis kami Danny Tan, Hafriz Shah dan juga Jurugambar rasmi paultan.org Sherman Sim telah terserempak dengan Sebuah Honda Civic generasi ke-10 semasa mereka melakukan sesi penggambaran uji pandu hujung minggu lalu di Putrajaya. Ini merupakan penemuan pertama Civic tersebut tanpa apa-apa penyamaran dan lengkap sebagai Civic spesifikasi Malaysia.

Gambar yang kami paparkan sudah pun di’crop‘, menyelindungkan kereta di hadapan Civic tersebut yang dilengkapi dengan kamera, menandakan ia sedang menjalani penggambaran iklan TV Honda Malaysia. Unit yang dilihat ini nampaknya dari varian 1.5 liter Turbo dengan roda aloi 17-inci dua ton sama seperti pada model Turbo RS pasaran Thailand, lampu hadapan LED penuh, dan juga sudah didaftarkan.

Seperti yang didedahkan pada rebiu pra-pelancaran Civic 1.8 dan 1.5 Turbo sebelum ini, varian tertinggi RS seperti yang ada pada pasaran Thailand dengan beberapa ciri unik seperti gril hadapan hitam berkilat, spoiler belakang penuh dan lencana RS, tidak akan ditawarkan di Malaysia tetapi ia tetap ditawarkan dengan kit-kit badan pilihan dari Modulo.


klik untuk besarkan

Lencana “VTEC Turbo” pada but belakang seperti yang terdapat pada Civic pasaran Indonesia dijangka akan turut dipasang pada Civic di Malaysia, tetapi Honda Malaysia tidak menonjolkan tip-tip ekzos berkembar sedan ini.

Turut dapat disaksikan warna signatur untuk Civic ini di Malaysia ialah warna silver gelap yang kelihatan lebih cerah dari pada warna kelabu biasa Honda. Warna tersebut menyerlahkan lagi garisan badan sedan yang direka dengan bentuk belakang fastback ini.

Tempahan untuk Civic ini telahpun mula dibuka, dengan HM telah pun mendedahkan kesemua varian (1.8 NA dan 1.5 Liter Turbo, kedua-duanya dipadankan dengan transmisi CVT) akan dilengkapi dengan enam beg udara dan tempat duduk pemandu larasan berkuasa lapan-hala, VSA, brek parkir elektronik dengan fungsi brake hold, penghidup enjin kawalan jauh dan juga kunci automatik walk away. Klik pautan untuk membaca rebiu untuk Civic generasi ke-10 yang telahpun kami uji di Thailand serta galeri Civic FB generasi kesembilan Vs Civic FC generasi ke-10.

GALERI: Uji Pandu Civic generasi ke-10 di Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Najibrajak on May 16, 2016 at 7:44 pm

    Great 1.. but ill pass until honda malaysia equip the civic with LKAS and other safety assistant features..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required