No. pendaftaran ‘F 1’ terima bidaan hampir RM5 juta?

W1A

Selepas pengumuman nombor pendaftaran baharu yang bermula dengan abjad ‘F’ dan ‘V’ untuk Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya nampaknya mencapai objektifnya dimana dapat disaksikan bidaan untuk nombor dan abjad unik untuk pendaftaran kenderaan tersebut telah memecahkan rekod nilai bidaan sebelum ini.

Laporan dari The Sun Daily menyebut, selebriti tempatan dari Ipoh telah membida nombor pendaftaran ‘F 1’ dengan nilai hampir RM5 juta sebelum bidaan berkenaan ditutup semalam di Ibu Pejabat JPJ Putrajaya. Menurut sumber berkenaan juga, nombor pendaftaran yang bermula dari ‘F 1’ hingga ‘F 7’ dibida dengan nilai minima bermula setengah juta ringgit setiap satu.

Kerana menjadi rebutan dikalangan komuniti berbangsa Cina, nombor pendaftaran ‘F 8’ dilaporkan menerima bidaan permulaan pada nilai RM 1 juta manakala untuk ‘F 333’ dan ‘F 888’ menerima bidaan bernilai RM330,000 dan RM360,000. Nama-nama mereka yang berjaya membida nombor-nombor berkenaan akan diumumkan pada 30 Jun ini selepas persidangan jawatankuasa khas JPJ.

Harga tertinggi yang pernah dibayar untuk nombor pendaftaran biasa Malaysia ialah RM748,000 untuk ‘W 1 N’ yang dibida oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar yang juga membida nombor ‘WWW 1’ dengan nilai RM520,000 pada tahun 2012. Pembeli nombor pendaftaran istimewa ‘PATRIOT 1’ pula dilaporkan membayar sejumlah RM1,308,000 untuk nombor pendaftaran tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required