Proton sahkan model Perdana tidak terlibat dengan panggilan balik bagi kes beg udara Takata

Proton_Perdana_Accord_ 003

Proton telah mengesahkan model Perdana yang berasaskan Accord, yang digunakan oleh Kerajaan, tidak terlibat dengan panggilan balik beg udara Takata di negara ini.

Perdana sebelum ini adalah versi rebadged Accord generasi kelapan. Walau bagaimana pun, Perdana tersebut diproduksi pada tahun 2013. Program panggil balik ini telah dikemukakan oleh Honda Malaysia dengan melibatkan model Accord (2003-2011), dan buat setakat ini ia tidak melibatkan model Perdana tersebut.

Begitu juga dengan Perdana 2016, yang dilancarkan baru-baru ini. Menurut Proton, mereka juga telah mengendalikan semua ujian perlanggaran yang diperlukan bagi memastikan ia tidak membabitkan isu berkenaan beg udara ini.

Kami ingin mengingatkan semua pemilik kenderaan agar menyemak status adakah kenderaan anda terlibat dengan panggilan balik beg udara Takata ini. Di sini, ada maklumat yang diperlukan tentang program panggilan balik dari pengeluar kenderaan yang terlibat.

GALERI: Proton Perdana 2.4P

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required