Diesel Euro 5 BHPetrol kini telah diluaskan penjualannya di 100 buah stesen BHP seluruh negara

bhp tapah rnr station

Setelah diperkenalkan di beberapa buah stesen BHPetrol di Lembah Klang dan selatan tanahair, Boustead Marketing telah mengumumkan Diesel Euro 5 BHPetrol kini boleh didapati di 100 stesennya di Semenanjung Malaysia.

Pengarah Peruncit BHPetrol, James Khoo berkata, “Kami akan menambah jumlah stesen yang membekalkan diesel itu dari semasa ke semasa, dan pada pertengahan Julai ia telah mencapai stesen ke-100 dengan permulaan jualan di BHPetrol Mukim Kuantan.”

Menurutnya lagi, walaupun peraturan pelepasan ekzos semasa bagi kenderaan diesel di Malaysia tidak mengkhususkan kepada standard Euro 5, kesediaan bahan api itu di pasaran akan mengalakkan syarikat kenderaan menawarkan model kenderaan diesel terkini yang dilengkapi enjin lebih canggih dan mesra alam.
Enjin berkenaan memerlukan bahan api ultra bersih seperti diesel Euro 5 BHPetrol untuk bero­perasi tanpa masalah.

Diperkenalkan di Johor pada November 2014 lalu bagi memenuhi peraturan emisi yang ditetapkan oleh Singapura (di mana kenderaan dari Malaysia yang gagal ujian asap tidak akan dibenarkan masuk ke republik berkenaan). Malah pada Ogos tahun lalu, bahan api ini turut diperkenalkan di Lembah Klang.

Bahan api ini dikatakan lebih baik untuk alam sekitar kerana kandungan sulfurnya yang rendah iaitu hanya 10 bahagian per juta (ppm) berbanding 550 ppm bagi gred Euro 2M Malaysia buat setakat ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required