Honda Civic Sedan dan Civic Hatchback 2017 versi Eropah diperkenalkan di Paris Motor Show tahun ini

4160815_001H-e1471245540531_BM

Honda telah mengumumkan Civic Hatchback generasi terbaharu akan melakukan kemunculan sulungnya di Paris Motor Show yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Model berkenaan untuk pasaran Amerika telahpun didedahkan pada pertengahan bulan lalu, dan akan dibina di kilang Honda Swindon, UK.

Civic Hatchback bakal menembusi pasaran seluruh Eropah bermula awal tahun 2017. Tiada perincian sepenuhya didedahkan oleh Honda berkenaan model ini selain dinyatakan bakal dijana dengan pilihan enjin petrol 1.0 liter atau 1.5 liter VTEC Turbo.

Enjin VTEC Turbo paling kecil dengan kapasiti 1.0 liter berkenaan berupaya untuk menjana sejumlah 127 hp dan tork 200 Nm, manakala enjin 1.5 liter VTEC Turbo untuk pasaran Eropah mampu menjana 201 hp dan tork 260 Nm, berbanding untuk pasaran ASEAN (termasuk Malaysia) hanya berkuasa 173 PS dan tork 220 Nm. Enjin-enjin ini berkemungkinan akan dipadankan dengan pilihan kotak gear manual enam-kelajuan dan CVT.

Civic Type-R generasi terbaharu turut dikesan sedang diuji di Sepanyol baru-baru ini dan kelihatan hampir lengkap untuk diproduksi, tetapi masih belum jelas adakah Honda akan melakukan kejutan dengan menampilkan model ini di Paris nanti.

Selain dari hatchback, Honda turut akan mendedahkan Civic Sedan untuk pasaran Eropah, yang turut bakal berada di pasaran benua berkenaan tahun hadapan. Tidak seperti model hatchback, model sedan ini akan diproduksi di kilang Honda Gebze, Turki. Namun, model ini dijangka akan menerima unit janakuasa yang sama dengan versi hatchback.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required