SPYSHOT: Mercedes-Benz E-Class Coupe ditemui lagi; AMG E50 Coupe guna enjin enam silinder turbo baru

SPYSHOT: Mercedes-Benz E-Class Coupe ditemui lagi; AMG E50 Coupe guna enjin enam silinder turbo baru

Barisan kenderaan Mercedes-Benz E-Class Coupe akan didatangkan dengan paling tinggi, model Mercedes-AMG E 50 4Matic, yang mana akan menjadi antara kereta pertama yang menerima enjin baru enam silinder petrol oleh syarikat itu. Dalam keadaan standard, enjin 3.0 liter dengan turbo elektrik ini mampu menghasilkan 402 hp, dan ini juga adalah hasil daripada sistem elektrik 48V yang termasuk pemula generator bersepadu dan compressor elektrik yang dapat meningkatkan boost.

Menurut laporan Autocar, barisan model Mercedes-Benz E-Class Coupe terdiri daripada yang menggunakan enjin empat dan enam silinder, dalam kedua-dua petrol dan diesel. Ini bermula dengan E 200 Coupe yang menggunakan enjin 2.0 liter empat silinder petrol dengan pengecas turbo yang berkuasa 181 hp dan E 300 Coupe yang menggunakan enjin sama tetapi mempuyai kuasa 241 hp. Model petrol lain adalah E 400 Coupe yang menggunakan enjin enam silinder turbo.

Bagi enjin diesel, model E 220 d Coupe akan menggunakan enjin 2.0 liter empat silinder turbodiesel baru, dengan 192 hp, manakala E 350 d Coupe menggunakan enjin 3.0 liter V6 turbodiesel dengan 250 hp.

SPYSHOT: Mercedes-Benz E-Class Coupe ditemui lagi; AMG E50 Coupe guna enjin enam silinder turbo baru

E-Class Coupe akan ditawarkan dalam kedua-dua pacuan roda belakang dan pacuan semua roda di antara varian untuk semua model, kecuali E 300 Coupe yang cuma didatangkan dengan pacuan roda belakang sahaja. Transmisi standard adalah automatik sembilan kelajuan manakala transmisi manual hanya boleh didapati pada E 200 Coupe.

E-Class Coupe menggunakan nama kod dalaman C238, dan ia dibina atas platform MRA, selain berkongsi kebanyakan bahagian dalamnya dengan varian sedan dan wagon. Walaupun bentuk papan pemuka dikongsi, model Coupe ini dilihat mempunyai corong pendingin hawa yang berbeza.

Seperti biasa bagi model dua pintu, Mercedes-Benz melengkapkan E-Class Coupe dengan pembantu tali pinggang bagi memudahkan pemandu dan penumpang hadapan mencapai tali pinggang setelah duduk. E-Class Coupe ini juga akan menjadi asas kepada E-Class Cabriolet baru yang dijangka membuat penampilan semasa Geneva Motor Show tahun depan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required