Toyota Hilux 2.4G AT Edisi Terhad kini dibuka untuk tempahan – harga bermula dari RM126k, aksesori tulen

Toyota Hilux 2.4G AT Edisi Terhad kini dibuka untuk tempahan – harga bermula dari RM126k, aksesori tulen

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) kini mengumumkan penawaran Toyota Hilux 2.4G AT Edisi Terhad untuk pasaran Malaysia. Hilux dari varian ini tampil dengan imej lebih menonjol dan gagah, disumbangkan oleh tambahan dari pakej Toyota Genuine Accessories. Ia kini dibuka untuk tempahan pada harga RM126,000 dan akan mula berada di bilik pameran Toyota seluruh negara pada 17 Februari.

Antara kemasan baru yang diterapkan kepada model edisi terhad ini ialah penggunaan gril hitam yang sedikit sebanyak menjadikan rupa bahagian depannya lebih garang, serta penggunaan Bumper Guard yang memberi mencadangkan bahawa trak pikap ini serasi dengan cabaran off-road, jika perlu.

Imej ini dilengkapi dengan pelindung lampu utama yang datang dengan kemasan kelabu gelap. Ini diikuti di bahagian pelindung lampu kabus serta kemasan akhir pada bonet – juga hadir dengan warna sama. Jika cermin sisi pada varian biasa berwarna krom, bagi edisi terhad ini sebaliknya menggunakan rekaan gentian karbon sebagai ganti.

Toyota Hilux 2.4G AT Edisi Terhad kini dibuka untuk tempahan – harga bermula dari RM126k, aksesori tulen

Lampu belakang juga disertakan dengan pelindung dalam warna kelabu gelap. Jalur hiasan turut didapati pada permukaan bonet, sementera pelekat hitam pada bahagian bumbung menyumbang kepada kelainan ketara yang membezakan varian edisi khas ini daripada varian biasa sebelumnya. Bahagian sisi dan belakang turut menerima rekaan jalur khas.

Pada bahagian lengkung tayar juga disertakan dengan fender lanjutan warna hitam, bertujuan melindungi badan kenderaan daripada lantunan batu yang mungkin terpelanting daripada bahagian tayar ketika dalam perjalanan.

Semua aksesori ini dipasang oleh pusat aksesori UMW Toyota Motors sendiri. Semuanya sudah diuji dengan piawaian tinggi oleh Toyota, dan datang dengan jaminan terhadap kerosakan pengilangan (manufacturing defects). Bagi spesifikasi teknikal serta enjin, semua kekal sama seperti yang ada pada versi yang dilancarkan sebelum ini.

Selain model edisi terhad ini, UMW Toyota Motors juga memperkenalkan Hilux 2.4G STD 2017, dengan pilihan kotak gear manual atau automatik, dengan tanda harga yang lebih rendah – RM108,500 (atas jalan, termasuk insurans).

Enjin 2.4 liter 2GD-FTV baru yang digunakan menjana kuasa yang 47% lebih tinggi berbanding enjin 2.5 liter yang digantikannya. Output pula ialah 150 PS pada 3,400 rpm dan tork 400 Nm antara 1,600 dan 2,000 rpm; bagi tork, ia 54% lebih tinggi berbanding enjin lama berkenaan.

Bagi transmisi, ia menggunakan kotak gear enam-kelajuan yang dikawal secara elektronik, untuk lebih lancar dan cekap. Ini termasuk logik Super ECT dengan Deceleration Downshift Control, serta AI Shift Control yang akan membuat pilihan gear bersesuaian mengikut suasana pemanduan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required